Det där låter nästan som om det kunde vara mitt stall
Eller iallafall nästan.
Jag har tre minisar som sedan nångång i febr/mars vägrat äta annat än det som finns som bete. Och inget kraftfoder får dom alls, det behövs inte.
Nu verkar jag visserligen dessa regelbundet, men det kan gå ca 4 månader emellan pga att det helt enkelt inte behövs. De sliter jämnt och bra själva.
Nu har jag visserligen elstängsel (fyra trådar) men det händer att dom tar sig ut ibland ifall nåt spännande verkar ske på utsidan.
"jo ja vwet att dom inte fått nått grovfoder för att ingenting har funnits å dom sista månaderna dom fick de va de torrt och gammalt"
Torrt och gammalt? Det jag har erbjudit mina hästar (på ett ställe där det inte syns från vägen) är också torrt och gammalt. Är det inte så det ska vara?
Det jag menar med detta inlägg är att det är jäkligt lätt att döma en människa helt felaktigt om man inte vet bakgrunden. Det vore mkt bättre om du berättade hur hästarna ser ut. Är hovarna långa och ovårdade? Är de magra? Går de i en liten hage?
Om du tycker att hästarna verkar ovårdade utifrån hur hästarna mår så anmäl - men låt bli att anmäla om du bara tycker att de verkas för sällan enligt normen, inte äter vad en normalhäst gör etc.