Ska inte pumpas? (Cair system)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dundret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 885
D

Dundret

http://www.lyckasridsport.se/3h_cair_450.jpg

Vad menar dem med det längst ner i texten egentligen ?
"CAIR luftsadelputorna ska inte anpassas, kräver inget speciellt underhåll och ska inte pumpas"

Vad jag har läst här på buke och hört av andra ska man pumpa om den och anpassa till hästen 1 gång /år eller är det inte det texten syftar att man INTE ska behöva..?

Fattar inte riktigt :confused:

Sv: Ska inte pumpas? (Cair system)

Hej!
Det finns två sorters luftstoppning

1. CAIR-Små "bubblor med luft" pumpas aldrig om.
2. FLAIR-Som "ballonger/cykelslang" dvs. hela stoppningen är bara luft, dessa sadlar bör pumpas om på nytt.

ursäkta min dåliga beskrivning ;) hoppas du förstår ändå

Sv: Ska inte pumpas? (Cair system)

aha.. tack så mkt.
Tänkte bara för jag läste här på buke att, som jag uppfattade det, cair sadlar ska pumpas om.
Men jag läste kanske fel, ska kolla tråden igen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 307
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 758
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 880
Senast: Saeta
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 411
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka