ska inga till ljuslingsbacken?

Sv: ska inga till ljuslingsbacken?

dig såg jag med:) gick ju fint i dressyren,men såg att ni kom tbx från terrängen från fel håll:/:( när jag såg bilderna trodde jag det var en stor häst:P

Aha, vad det du som kollad när jag red dressyren?:D Alltså, jag skäms, han var jättespänd och gick inte fram för fem öre, så jag blev tvungen att sittas och banka för att han skulle gå fram...:o

Du får inte tro att det ser ut så i vanliga fall...:o;)

Hur gick det för dig då?:)

ja det var jag det :devil:

Ni var fina. Vi hade med kameran till att ta kort på mig men det finns mer bilder på dig :rofl:

Jag ska ladda upp de som blev bra så får du se sen.

Jo, dressyr och hopp gick galant. Vi var delad etta med en hingst som enligt ryktet gått msv ft. Jag var skit taggad och fixade klockan och allt :D
Men i terrängen så var hon först avaktande sedan efter trean fick hon fart och fyran, femman, sexan, och sjuan klippte hon utan problem men sedan kom vattnet...

Vi har aldrig haft problem med vatten förut - förutom för fyra år sedan :p Sedan var jag mesig. Jag bara stod där, kollade ner i vattnet och lät henne trampa :o jag borde lagt en volt och gått på henne mer så man fick tillbaka suget framåt. Är lite förbannad på mig själv efter det men det är bara att ta sig i kragen och träna på till nästa gång. Jag tänkte åka till mariestad i agusti, nära och bra det med.

Så du flög av du, nej vi packade ihop och körde hem så jag såg dig inte. Jag ville också fortsätta :cry:, jag längtade super mycket till att hoppa nerhoppet :love: de roligaste som finns.

Vattnet var verkligen bland de som jag trodde hon minst skulle reagera på men all framåtbjudning försvan och hon tänkte bara bakåt. Men nu vill jag tävla igen :bump: längtar till nästa.

aa, satt på första hindret till terrängen;)
haha! ja han såg väldigt spänd ut.. men annars var ni ju fina!

njaa det gck väl inte så bra, han var "rädd" för dommaren i dressyren osså ville han inte fatta ena galoppen så fick blandat med poäng bla. 1 o 8 haha!;D hoppningen o terrängen nolla vi:)

Haha...:rofl::p Så det var ni som plåtade en massa på framridningen? Då det gick så dåligt:o

Mm, såg det, väldigt synd, ni hade ju världens chans att vinna din första ft.;)
Men i såna situationer tänker man oftast inte, man låter det bara hända.:o

Tänk om jag verkligen hade kämpat sitta kvar, då skulle jag kunna fortsätta, och då skulle han gå som en klocka, för han var verkligen på topp.:love:

Åh, Mariestad, mamma snackade om det i morse, i augusti va?:) Hoppas jag med kan åka dit.:bump:

Väldigt spänd var nog bara förnamnet...:angel: Men ibland har han ryck på dressyren, men han var iaf inte rädd för domaren.:D Något positivt iaf...

Aha, samma som min kan vara ibland då?;) Man blirverkligen trött på dom, iaf på Mac för han har säkert varit på dressyrbanirna i över 2 år så han borde ju insett vid det här laget att domaren inte är farlig. Men icke sa nicke...

Men kul att det gick bra i terrängen och hoppningen iaf.:)

Jag var där med.. Red debutanten på D-ponny..

dressyren gick inte spec bra enligt mig, men hade 54,8 straff efter den och nolla i banhoppningen.. Innan terängen låg jag 6:a.
jAg sätter ju sånj press på mig själv med och jag visste att den här gången skulle jag bara runt (vägrat ut oss i två av två starter) och det flöt på som ett rinnande vatten ända tills vattnet;) då vville inte pållen va med mer:P så det blev en utbrytning där.. emn kom igenom på andra försöket. Och kom i MÅL!

Fick med mig 3 tidsfel ochså tror jag sammanlagt 23 straff från terängen. och slutade på en 15 plats på 78 straff..

Super nöjd då vi klarde vårt m¨ål att ta oss runt terängen samtidigt som jag vet att vi kan bättre.. Men det är väl bara att kämpa på.

Blev det några fina kort på dig då?:)

Man måste ju ta en massa bilder för att få några bra.

framridning innan terrängen

12324201.jpg

Och ivääääg... (jag fixar klockan och electra fattar ingenting)

12324200.jpg

1.an 2an och 3.an

12324199.jpg

12324198.jpg

12324197.jpg

Magic_mac o sin ponny i dressyren

12324202.jpg

12324227.jpg

Du måste skaffa dressyrsadel :mad: (och tävla mer dressyr:p ni kan bli jätte fina. han har exteriören med sig)

Haha, jag vet, för jag sitter bedrövligt i hoppsadeln...:o Se så mycket jag lutar mig bakåt.:crazy: *skyller lite hoppsadeln om min kassa sits*:angel: Men kortet var ju jättefina!:bow: Även om Mac är spänd och jag sitter som en potatissäck...:angel:

Korten på dig var också jättefina, lite sur att jag missade din dressyr, hade jag gärna velat se!:bump:

Vi åker ut då och då, men dressyrponny vill han inte bli.:p
För det första har han noll gångarter, han blir jäkligt spänd på dressyrtävling ( du såg väl?:crazy: )...

Men vi dressyrar lite ibland, och målet är väl att komma runt nån LA:1 med placering eller liknande, får se nu, hoppas på mycket fältävlan i höst.:bump:

Om du menar min så är han imp Irland = ingen stam.:(

Var där med Zymin!

Dressyren gick väl sådär... Lite överladdade var vi nog! :smirk: men 52.5 straff var jag nöjd med! 0a i hoppningen, Vi låg 7:a innan Terrängen och med en ganska het häst gick vi nolla på både hinder och tid i terrängen! Så vi kom 3:a i D-ponny! :)

Jag tycker han har utvecklingsbara gångarter! speciellt galoppen.

Jag läste på ljuslingsbackens hemsida. 22 september har de planerat en debutant igen :banana: jag ska dit :D

Z_M_C - Grattis!!! :banana: jag vet inte hur ni såg ut. kan ni inte lägga ut en bild?

Senast ändrad:

Jo, man kan rida fram mer gång...:)
Han har lite "ponnygång" dvs små, springiga steg, inte stor och flashig gång som många dressyrhästar och ponnyer har.
Men galoppen är ändå ganska okej, iaf hemma, på tävling är den nåt annat:crazy: Traven är väl inte så bra, man kan rida fram den mer, men inte på tävling, det går bara inte...

Åhh, kul, men kan dom inte ha en lätt också?:p
Har tröttnat lite på debutant nu, jag vill framåt i min utveckling, inte rida debutant hela tiden!;) Borde väl vara lätt ordnat om dom ska ha 90klass för storhäst??:D

Men du skulle till Mariestad va?:) Då kanske vi syns där, fast jag ska nog rida Lätt då.

Z_M_C:Grattis!:bump: Hur såg ni ut då, har du ingen bild du kan lägga upp?:)

Senast ändrad av en moderator:

Dom ska ha Lätt för ponny:bump::)

kan inte alla som var där lägga ut en bild:)!?

Ska dom det?:bump:

Kul, får meddela det till mamma, så får vi se vad hon säger:D

Du vet väl hur min ser ut eller?:p Jag har för mig attt du har en fux, men kan du inte lägga upp en bild för säkerhetsskull?;)

Jepp vet hur din ponny ser ut:) såå fin!!
vet ej hur man gör:o
nän som kan förklara

Det hade jag också problem med i början, men när man väl lärt sig så är det lätt:D

Gå till nån fotosida, typ pixbox, photobucket eller nått sånt, sen får du väl bli medlem, ladda upp bilder, sen när du skriver ett inlägg finns det två symboler där uppe, ett vykort typ ( bilden direkt i inlägget ) och en sån där jordglob? ( bilden blir en länk ). Klicka på nån av dom, sen skriver du bara i adressen som din bild ligger på.:p

Suger på att förklara, men det finns ju en massa trådar om det här, bara att kolla i dom annars...:)

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
374
Senast: Wenniz
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: Otherside
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 762
Senast: sjoberga
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka