ska inga till ljuslingsbacken?

lektra

Trådstartare
Vilka ska dit?

Det verkar som om det inte är helt fullt med anmälningar enligt hemsidan. Men någon mer än jag ska väll dit och skutta runt.

Jag debuterar :angel::D så förvänta er inget

Senast ändrad:
Sv: ska inga till ljuslingsbacken?

Visst är det legitimt att sjukskriva sig för foglossning och sedan rida i fälttävlan i sjukgymnastiksyfte?????????

Visst är det legitimt att sjukskriva sig för foglossning och sedan rida i fälttävlan i sjukgymnastiksyfte?????????

Tjäna Kakan!

Du kan få bo hos mig om du vill rida Ljuslingsbacken...själv är jag ju i Falkenberg så både stallplats o sovplats är ledig o med tanke på ditt tillstånd så vågar jag ju lugnt låna ut sängplatsen bredvid sambon....:rofl::rofl:

Ljuslingsbacken ligger mellan Skövde och Tidaholm, Västergötland...sisådär 30-40 mil från dig...www.ljuslingsbacken.se Det är Petrus Kastenmans gamla ställe som nu ägs av hans son Björn.

Senast ändrad:

Näe inte så konstigt när de bokar in sig på en "upptagen" helg...Falkenberg hade ju bokat den helgen långt innan Ljuslingsbacken. Tycker det är himla synd att tävlingar måste krocka på det viset...hade gärna ridit bägge 2 men fick nu välja.

Tjäna Kakan!

Du kan få bo hos mig om du vill rida Ljuslingsbacken...själv är jag ju i Falkenberg så både stallplats o sovplats är ledig o med tanke på ditt tillstånd så vågar jag ju lugnt låna ut sängplatsen bredvid sambon....:rofl::rofl:

Ljuslingsbacken ligger mellan Skövde och Tidaholm, Västergötland...sisådär 30-40 mil från dig...www.ljuslingsbacken.se Det är Petrus Kastenmans gamla ställe som nu ägs av hans son Björn.

TACK för erbjudandet!
Jag har faktiskt anmält idag:o. Hur jag ska lösa jobbproblemet vet jag inte men det SKA gå. Tänkte ta med mig sonen och boa i Trailern, blir ju kul när han berättar i skolan i höst att han campat i en hästtransport:angel:.

Men du får på fullt allvar bo här. Jag fixar både sovplatser och uppstallning till dig om du vill. Det tar en 15-20 min till tävlingsplatsen härifrån.

Det är helt klart taget!
Både jag och häst bor jättegärna hos dig om det är ok för er del med hingst. Han blåser upp sig och far runt lite när han kommer till nytt stall men är inte på något sätt oregerlig.

Har box ute på logen, separerad från resten så det är lugnt. Du rider ju bara på lördagen så du måste ju komma på fredagen och förhoppningsvis åker jag inte förrän på lördag morgon så vi hinner ses....jag pm:ar dig.

Jag hoppar över Falkenberg och rider i Illuster cup laget för BFK på Ljuslingbacken. Falkenberg var inplanerat från början men vad gör man inte för laget. Synd bara som ngn redan nämnt att tävlingarna krockar hade gärna testat falkenbergs bana men det får bli en annan gång.

Kul att folk ska dit :banana: ni får gärna komma fram och prata - jag vet inte hur ni ser ut. Lägg gärna in bild och namn :bow:

Sofia Nelzén - Electra

10290433.jpg

Utrustningen kommer vara likadan på tävlingen (kanske annat träns)

Hur är deras debutantbana? någon som vet

Har ingen fältävlansbild, men lägger in en dressyrbild och en hoppbild.:)

pict1494tj6.jpg

machopparlitelx7.jpg

Vet inte riktigt vilken utrustning jag ska ha, kommer nog se likadan ut i dressyren och hoppningen som på dressyrbilden, i terrängen vet jag inte...:p

Deras debutantbana är jättesnäll, har hoppat den två år i rad och debuterade även där, inga problem, inga läskiga hinder, tycker det är mycket stockar, lite diken, ett vattenhinder och nått sånt där litet hus mm. Snälla hinder då alltså.:)

Däremot kan underlaget på dressyren vara sisådär, ena gången så gick det på gräs, men förra året var det nått gräs/sand/jord och min häst gick och snubblade på en massa stenar hela tiden...:crazy: Men dom kanske har fixat iordning det!

Ska rida debutant där med, har redan missat två som vi egentligen skulle rida Lätt, men vi satsar nog på Dm eller nått istället:bump:

Vad bra att den är snäll :bow: *pustar ut*

Får hoppas att de fixat en ordentlig dressyrbana.

Nu kom jag på det lite sent med att beställa Medical card och det står beräknat leverans datum 8/7 :crazy: hur gör jag nu?

kortet kom i tisdags :bow:

Någon som var på banvisningen? Mycket snygga hinder måste jag säga :bow::love:

Mamma babblade om något "hål" i vattnet, i mitten, någon som såg?

Jag gillar banan. Den är schyst men ändå inte plätt-lätt. Den är lagom/perfekt :D

Jag avanmälde eftersom jag kom med till Baståsen förra helgen. Nu sitter jag på jobbet och ångrar mig grymt mycket, skulle så gärna varit där och ridit.
Får trösta mig med att jag är mammaledig hela nästa sommar och kan tävla hur mycket som helst.....

kl

Lycka till all som rider imorgon!:banana:

Hmm, verkar bara vara jag och Lektra som åker dit...?:p

Såg bara dig i terrängen, missade tyvärr dressyren men med tanke på din straff så verkar det gott riktigt bra!:D

Själv hade man en sån där dag då inget stämde, i dressyren var han så in i helvetes seg (:devil:) gick inte fram för fem öre, och gick bakom lod hela tiden... Spänd häst = seg häst
I hoppningen gick det inte mycket bättre, hindrerna är så jäkla låga att mackan inte orkar lyfta på sina små tassar, så vi rev ju första hindret...:eek::rofl:

Och i terrängen, fan vad bra han gick.:love: Med på noterna nu, galopperar på med långa vägvinnande språng, hoppar fint.

MEN, vägen mellan 4an och 5an, där stod tydligen två jätteläskiga hinder enligt Mac . Vi kommer i hög fart, och helt plötsligt tvärstannar han, skyggar åt sidan, och jag ramlar av.:mad: Var inte alls beredd på det, jag stod ju upp i lätt sits och lät han galoppera på, och helt plötsligt var jag på marken?:o
Just nu är jag ledsen/besviken/arg/irriterad/sur, för jag ville verkligen fortsätta, för han kändes så jäkla bra.:love:

Men det här får väl bli ett minne att skratta åt i framtiden...:angel::rofl:

såg lite av dressyren, sööt ponny för övrigt men synd att det inte gick så bra:/

var också där;) med Sun Roy

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
374
Senast: Wenniz
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: Otherside
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 762
Senast: sjoberga
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka