Ska det hända något snart, eller...?

Sv: Ska det hända något snart, eller...?

Somliga ska inte ha djur...
Tänk så många hästar som INTE uppmärksammas..

Ska hästar behöva lida på detta sätt??
Vem kan försvara detta?
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=766506

Hej du har själv en kollega som jag personligen tycker borde träda fram och ge sin egen åsikt över både dena avlivning samt tidigare otaliga anmälningar utifrån sin djurhållning som ligger till grund för denna utredning,

Här har du länken till din kollega, bara att kontakta och avvakta svar.

Länk:http://www.hovslagarforeningen.nu/adresser/orebro.htm

Kolla längst ner.

Ärendet i just själva obduktionen finner jag personligen som märklig, har man obducerat rätt häst??

Oj det där såg ju inte bra ut:eek:

Lite läskigt när gårdens kompisvet. tycker att hästen ser ok ut??? Skulle inte vilja köpa en häst som han besiktigat...

Återigen dyker frågan upp; varför skaffar en del häst när dom egentligen har en personlighet som passar bättre in på en krossmoppe, nåt dom kan ställa ifrån sig ett par månader och bara skita i??

Hej du har själv en kollega som jag personligen tycker borde träda fram och ge sin egen åsikt över både dena avlivning samt tidigare otaliga anmälningar utifrån sin djurhållning som ligger till grund för denna utredning,

Här har du länken till din kollega, bara att kontakta och avvakta svar.

Länk:http://www.hovslagarforeningen.nu/adresser/orebro.htm

Kolla längst ner.

Ärendet i just själva obduktionen finner jag personligen som märklig, har man obducerat rätt häst??

Ägdes hästen av en hovslagare???
Oh shit :eek:

det finns redan en tråd om detta, om inte den också raderats som de två första.. fallet är ganska väldiskuterat här på buke..

Ja, har ju läst om det där. Har tänkt hela tiden att det ska mycket till innan vet och djurskyddet avlivar hästen på plats.

Och nu när man ser filmen så kan jag inte tycka annat än att det var helt rätt. Stackarn, han var ju halt på flera ben. Så eländig.

Av filmen att döma tycker jag definitivt att rätt beslut fattats.

Norrland

Ja, har ju läst om det där. Har tänkt hela tiden att det ska mycket till innan vet och djurskyddet avlivar hästen på plats.

Och nu när man ser filmen så kan jag inte tycka annat än att det var helt rätt. Stackarn, han var ju halt på flera ben. Så eländig.

Av filmen att döma tycker jag definitivt att rätt beslut fattats.

Norrland
Håller helt med,den hästen mådde absolut inte bra.
Titta den i ögonen..
*ryser*
Stackars hästkrake..

Mkt upprörande att tidningen Hästfocus ägnar en hel artikel åt att försvara djurplågaren förrässten..
Hur kan en tidning så ensidigt ta parti i detta fall?
Hästens skick och dess levnadsmiljö säger ju allt.:eek:

Aldrig att jag köper den tidningen mer.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 394
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 833
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
34
· Visningar
6 459
Senast: miumiu
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka