L
lkn02001
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.
kan du pm:a mig om vem denna SL är!?
kan du pm:a mig om vem denna SL är!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan ju oxå vara så att handligarna inte framkommit ännu..
om jag säger såhär: hade hästen vid klinikbesöket visat sig vara så dålig som påståtts hade det nog basunerats ut med stora trumpeter vid det här laget.
De har då inte först verkat ner hästen så mkt som det går.Att raspa in hovväggen vid rehabilitering rekommenderas skriftligen av Peter Ramey samt Jamie Jackson i deras böcker då det i vissa fall är som att välja mellan pest eller kolera.
Fick den belastningsfång av verkningen?x var min hästs hovvägg inraspad när han hade utflytningar och led av lamellrandsseparation, belastningen var då tvunget att tas upp av sulan då istället.
Le på duTror du att aanhcp rörelsen skulle tillåta en svensk avvart som utbildar sig i USA och använder sig av deras metod för att marknadsföra sig? Tillåt mig att småle
T o m han är självkritisk till hans tidigare metoder- det som har rabblats som ett mantra här- för höga trakter(dvs. allt annat än obefintliga)hörnstöden ger smärta o ska tas bort.Now look at the heels and bars. Early in my career, I would have viewed these bars as being "layed over" or bent, and trimmed bar and sole together to straighten them. Now, however, I see the flat area in the sole at the back of the foot as an indication that the sole is too thin. The bar is not layed over, but is chopped off too short because of this missing solar depth. Over the next four months, I simply let this sole build, keeping the bar and heel wall lowered to the height of the sole. When the sole built to adequate depth, the bars follow the resulting natural concavity and straighten themselves.
Han verkar trakterna till att vara 1/16 inch högre än sulan o om man sen verkar ner hovväggen för mkt så måste man börja karva ur sulan.http://www.hoofrehab.com/horses_sole_files/image006.jpgWe can’t put exact dimensions to this, because different coffin bones have different amounts of solar concavity, and of course it varies by hoof size. A little bit too much sole bothers horses far less than having too little, so I tend to begin by erring on the side of caution.
There are still far too many people out there who are claiming to understand the principles of natural hoof care but doing terrible harm to horses by improper or invasive trimming. There is no way for horse owners to know if they are hiring a competent professional or not. For that reason Ivy and I are making a renewed effort to reach out and educate.