Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Ni diskuterade mitt sto där ett tag, och jag måste få fråga; vilka bilder har ni sett på henne?

Ang SANHCP vs AANHCP så fick vi beröm för våra goda kunskaper och vår verkningsteknik vid examinationen i fjol. Alla våra instruktörer var väldigt nöjda med det arbete vi uppvisat och jag har inte hört något negativt sedan dess heller.
AANHCP har inte heller haft en räkmacka utan har hittils fått kämpa i motvind, blivit kallade djurplågare av hovslagare och andra som varit rädda för förändringen.
Men precis som det håller på att vända i USA kommer det att vända även i Sverige för vi har åstadkommit fantastiska resultat under den korta tid vi varit verksamma! Ni hovslagare pratar om plågade, halta hästar, stympade hovar etc etc men vart är de?
Var de verkligen så överväldigande många skulle EN häst som fått foderfång och sedan en hovböld men som nu inte är halt längre, inte skapa så stora rubriker.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Hur ser uppföljningen ut?
Skickar ni bilder till US o då inte bara väl utvalda sådana.

Varför tror du att han skrev såhär?

Är Sverige undantaget?
OBS!
Hans tillägg:.
Citat:
There are still far too many people out there who are claiming to understand the principles of natural hoof care but doing terrible harm to horses by improper or invasive trimming. There is no way for horse owners to know if they are hiring a competent professional or not. For that reason Ivy and I are making a renewed effort to reach out and educate.
KL
Ja jag skulle ha anmält de hästarna som jag såg- som var halta på alla 4.
Den ena fick till slut på skor igen o blev åter en glad häst.:banana:
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Det finns ingen uppföljning i den meningen att man måste skicka in bilder till en specifik person. Däremot finns pågående diskussioner på ett stängt forum för certifierade och personer som missköter sig kan naturligtvis bli av med sin certifiering.

Pete pratar inte specifikt om Sverige, däremot om "improper and invasive trimming" som direkt översatt betyder olämplig och invasiv verkning.
Alltså där man bryter mot "reglerna" och gör hästar skada.

både AANHCP och SANHCP förespråkar non-invasiv verkning där du inte får skära i "levande" horn. (i motsats till "dött" horn som exempelvis "död" sula som smular sig)
Valspråket är ju "primum non nocere, vis medicatrix naturae"
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Ja jag skulle ha anmält de hästarna som jag såg- som var halta på alla 4.

Ska vi göra en pakt? Jag anmäler alla felaktigt skodda och verkade hästar jag ser, så gör du detsamma! Då får vi se om någon av oss kommer att ha tid och ork kvar att göra något åt eländet i slutet av dagen.

Eller så gör jag som jag alltid har gjort, jag hjälper hästen och säger till ägaren vad som är fel just nu och hur vi skall komma tillrätta med det.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag och dottern har läst på HH:s hemsida. Tragiskt och skrämmande.

"Kursen skall ge tillräcklig kunskap för att kunna underhållsverka friska hovar samt trygghet, förståelse och kunskap för att kunna möta omvärldens ifrågasättande och okunnighet.

Det säger allt. Som dottern säger "värsta Hans Schejke sekten..." Det här handlar om en helgkurs.

"Jag började verkar hovar professionellt för knappt tre år sedan och just nu håller jag på att planera min fjärde utbildningsresa till USA." Citat OL.

Oj, vilken gedigen erfarenhet.

" Ove Lind

- Fruktad av traditionsbevararna.
- Förtalad av de avundsjuka.
- Kritiserad av de som känner sig hotade.
- Anlitad av veterinärer.
- Älskad av hästar och kunder."

Schejke igen...

Ja, barfotasekt... Det är tragiskt att normalt hästfolk går på det här eländet.

Norrland
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Ska vi göra en pakt? Jag anmäler alla felaktigt skodda och verkade hästar jag ser, så gör du detsamma! Då får vi se om någon av oss kommer att ha tid och ork kvar att göra något åt eländet i slutet av dagen.

Eller så gör jag som jag alltid har gjort, jag hjälper hästen och säger till ägaren vad som är fel just nu och hur vi skall komma tillrätta med det.
Du är ju redan med i en pakt.
Vet inte om det här är ngt djupa skogen i norrland-fenomen.
Felverkade hästar ser jag inte. Varför tror du att jag reagerade så mkt på de där vildhästverkade?
Där ägaren hade köpt konceptet o körde med det vanliga mantrat- -Det går över, den ska vara så låg för att den inte ska få trasiga hovar, vildhästen kan gå utan bla bla....
alla hovisar skor inte bra, men sällan har jag sett de som blivit halta av behandlingen. Många hästägare låter sina gå för länge mellan skoningarna.
Jag tror mig inte vara så kunnig som du o inte skulle jag ta saken i egna händer, utan hänvisa vidare.

Numera står hästarna alla utom en bra på sina hovar här i byn, tack vare en skitbra hovis.
Här har folk lärt sig att se skillnad på bra verkningar o mindre bra, även ungdomarna, utan att köpa ett koncept som inte passar alla.

Du kan väl visa bilder på dina verkningar o övertyga mig.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

*lånar svarsknapp*

"sitter och väntar på uppdatering vad gäller hästkraken!!"
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag vet att hästen har en kliniktid under april.

Mer än så tänker jag inte kommentera.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

okej, bra att veta iallafall.
jag tycker att det är läge att klargöra att jag tror att vi som skriver i denna tråden alla vill att hästen ska må bra och inte ha ont eller blir felbehandlad oavsett vem eller vilka som skott/verkat den.
vi bryr oss, och därför ligger det också i vårt intresse att vilja veta vad som händer och hur det går... :)
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Har dom fått uppskov på klinikbesöket då alltså eller? Trodde att dom redan skulle ha varit inne?

Mumin
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

KL
Fick den smärtlindring innan vet. tillkallades från början eller fick den det alls innan flykten till norr?
Det där sällskapet är ju inga vänner av Vet. o tycker att det är naturligt med lite smärta.
Någonstans inne i deras sjuka sinnen måste de väl fatta att de inte handlar helt rätt??
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag vet att hästen har en kliniktid under april.

Mer än så tänker jag inte kommentera.

Hej, då vet jag mer än du vilket jag redan har skrivit i tråden.

Upprepar historiken med Citat:

Citat: Nej för den har den 30:e varit inne på klinik, vad svaret från denna klinik undersökning påvisar kommer bli ofentligt på Måndag.

Har man även utifrån dagens Klinikbesök kunnat konstatera vilken typ av fång den "i fjol hade" eller bör en ytterligare utredning ang. orsak av fång symtom vara nödvändigt med digital röntgen samt magnet kamera???

Denna individs övriga allmäntillstånd och främst "hull" ska bli mkt intressant att utifrån rapporten ta del av.

Den frågan får du ställa till sanchp:s utbildningsansvarige!! Enligt Länsstyrelsens beslut så skulle den senast i måndags (läs den 2/4-07) genom personligt överlämnande ha lämnats in till berörd myndighet.

I dag (läs Onsdag den 4/4-07) har fortfarande inte denna rapport inkommit till Länsstyrelsen.

Vad kan denna förhalning bero på,,,,,,


Slut citat:

Och fortfarande i dag (läs 8/4-07) har ingen rapport från Klinikbesöket inkommit till Länsstyrelsen trots att den skulle ha redovisats redan Måndagen den 2/4-07.

Vad kan detta beropå,,,,:angel:
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

... och jag hoppades att du visste mera än så, det har ju gått några dagar igen ... :crazy:
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Som sagt.....
Same shit,
different name.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Bifogar länk där Strasserfolket kommenterar fallet och även OL verkning.:angel:

http://www.hovvardsforbundet.org/index.php?option=com_content&task=view&id=159&Itemid=76

Humm,,, fina ord men tyvärr gör man sig skyldig till osannt intygande.


Bifogar en länk som styrker mitt påstående.
http://www.ilph.org/ukoperations_details.asp?id=652

Sedan har vi ju sedan flera år tillbaka här i Sverige bl.a. det berömda "Vilhemina fallet" vilket hänför sig till just nämda verknings utövning.

Dessa grupper verkar ha lätt att kasta skit på varandra, vore det inte bättre att städa framför egen dörr först???

Håller med SO, Same shit, different name.:bow:
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Kom just på skillnaden.
SANCHP: Går på sulan.
STRASSER: Går på ballarna.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag förstod inte att det var en tävling i vem som vet mest.

Jag vet förstås mer än vad jag skivit ut här, ville bara få slut på spekulationerna.

Jag har inte själv träffat hästen men forskat i dess stamtavla.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp