Ska börja tävla dressyr, några tips?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare honsomelskarhestar
  • Startdatum Startdatum
H

honsomelskarhestar

Jag har tänkt börja tävla ponny dressyr innom ett år eller mindre.
Då min nya ponny kmr på lördag och vi ska satsa allt i dressyren.
Och känner mig väldigt nervös.
Har ni några bra tips?
Vad är viktigt att tänka på?
Något man inte får glömma?
Säga allt ni kan komma på!
Jag vill ha alla tips jag kan få :)

Sv: Ska börja tävla dressyr, några tips?

Tillägger, som funkar för både dig och hästen.

Min ponny är en aning knepig om man får uttrycka det så. Det är hittills bara två tränare av alla dessa jag provat som förstått hur han funkar. Då har jag provat allt från unghästberidare till tävlingsryttare och B tränare som tävlar på S:t George dressyr.

Det jag menar är att bara för att tränaren funkade med dig och din förra ponny behöver det inte betyda att den passar din blivande :)

Sv: Ska börja tävla dressyr, några tips?

Tillägger, som funkar för både dig och hästen.

Min ponny är en aning knepig om man får uttrycka det så. Det är hittills bara två tränare av alla dessa jag provat som förstått hur han funkar. Då har jag provat allt från unghästberidare till tävlingsryttare och B tränare som tävlar på S:t George dressyr.

Det jag menar är att bara för att tränaren funkade med dig och din förra ponny behöver det inte betyda att den passar din blivande :)

okej tack så mycket :)

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Emro
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
924
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Vad ska man tänka på? Min partner planerar att hyra ut sin hyresrätt i andra hand och flytta in i bostadsrätten jag haft i flera år. Vi...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 303
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025