Sjukt fin 03:a efter vila!

F

frallanbrallan

Jag är bara tvungen att berätta om min 03:a som är lite igångsatt efter en månads vila. Blev inriden i september och riden i alla gångarterna och så innan vilan. Dock har han inte sökt sig åt rätt håll mer än precis i slutet av de korta passen han gick och inte tuggat precis på bettet. Idag var jag i ridhuset för första gången efter vilan och VIPS sökte han sig rätt direkt och tuggade så där lagom på bettet! Löddrade lite lagom och var riktigt mysig att rida! Jag blev helt överlycklig!!! Kändes som en ny häst!

Det är kul med unghästar!!
 
Sv: Sjukt fin 03:a efter vila!

Å, vad roligt att läsa! Rider in min 3,5-åring nu, och ska släppa den på sommarbete i maj - hoppas han blir lika fin efteråt! Han är iofs fin nu med, men jag kräver ju inget utom att han ska gå framåt och ta förhållningar. Ridningen är ju fortfarande en sådan liten del av häst-utvecklingen känns det som;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 053
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Efter vissa problem åkte jag in med mitt sto till klink för en ordentlig undersökning där kissing spines konstaterades via röntgen, i...
Svar
18
· Visningar
2 054
Senast: SeagirlM
·
A
Träning Har skaffat mig en oinriden 03:a Nyligen! helt underbar häst :love: Så här hade ja tänkt lägga upp min planering med honom. Läs och...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Aniie
·
Träning Kele är född april 03, riden kanske 6 - 7 ggr. Två gånger då hon var två år ganska precis, då jag en gång skrittade över stallplan (15...
Svar
19
· Visningar
1 525
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp