Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla med din handläggare på försäkringskassan.Jag är sjukskriven 100 % av min läkare men försäkringskassan har bara godkänt 80% sjukskrivning. Om jag nu ska börja jobba 20%, behöver jag ett nytt läkarintyg eller hur gör man?
Låter fel att FK godkänner 80%, det är de som sätter gränserna vid 25, 50 resp 75% sjukskrivning om det inte är heltid.Jag är sjukskriven 100 % av min läkare men försäkringskassan har bara godkänt 80% sjukskrivning. Om jag nu ska börja jobba 20%, behöver jag ett nytt läkarintyg eller hur gör man?
Vilket är rätt sjukt med tanke på att skillnaden mellan 50 och 75 är gigantisk liksom mellan 75 och 100Det låter som andra har skrivit konstigt om de har godkänt 80% eftersom de själva enbart har 100%, 75%, 50%, eller 25% som ersättningsnivåer.
Visst är det det! Det hade varit så mycket bättre med mindre intervaller.Vilket är rätt sjukt med tanke på att skillnaden mellan 50 och 75 är gigantisk liksom mellan 75 och 100