Sjukskriven?

Nillizan

Trådstartare
Nu börjar det bli tufft. Här hemma går jag nu efter jobbet och har dåligt samvete att jag inte orkar arbeta. Men ärligt talat så gör det så j-la ont när jag är på jobbet. Hemma kan jag inte ens ta mig ut till hästarna utan att jag svär och det gör ont. Tur att de börjat gå ute, så kan man ta i sin egna takt och lite då och då med skötseln under dagen.
Idag var det rena döden att bara gå i korridorerna, arbetet med patienterna är ett enda stort lidande (arbetar på sjukhus som undersköterska med ett ganska tungt klientel) och det kändes ben mot ben och ryggen är så trött och jag har fått bråck i underlivet. :eek: :cry: Är bara i vecka 25 och om 6 veckor går jag på havandeskapsledighet, trodde att jag skulle hålla ut till dess.
För tre dagar sedan lekte livet och jag mådde hur bra som helst. Ringde till barnmorskan och hon tyckte att jag skulle sjukskriva mig och jag skulle få träffa en läkare i början på nästa vecka. Men det här samvetet gnager i mig....
*gnälltråd*

Hur länge blev ni sjukskrivna? Heltid/deltid? Gnagde er samvete när ni var hemma?

Sv: Sjukskriven?

Hej! :)
Usch vad trist att du mår dåligt, aldrig kul!

Jag har varit sjukskriven 50% sen runt vecka 19 tror jag (nu v. 31), för foglossningar.
(Jobbar på Förskola, även det ett tungt och krävande jobb!
Det var mycket motvilligt från min sida, då jag älskar mitt jobb och absolut inte vill sluta/gå ner i tid! )
Men jag fick ju inse att det inte går att röja runt som jag brukar, när kroppen inte hänger med!

Nu jobbar jag 3 dagar i veckan, och det är jätteskönt! Kände mig rastlös i början, men nu inser jag att det hade inte gått att jobba full tid, och kan istället njuta av att bara vila och pyssla och fundera...
Får se hur länge jag orkar jobba såhär, har väldigt mycket sammandragningar.
Men förhoppningsvis ända fram till 2-3 veckor innan BF, då jag tänkt ta ut semester :D

Är lite snurrig och trött nu, så det kanske blir lite virrigt det hela ;)
Men summa sumarum, så tycker jag absolut du ska njuta av att vara hemma och vila, och hoppas allt går bra! :)

Jag blev helt sjukskriven redan i vecka 10, och har varit sedan dess (går in i v. 30 imorgon).
Jag förstår precis vad du menar, jag GRÄT hos läkaren när han skrev intyget, och grät hos min chef.
Jag ville verkligen inte bli långtidssjukskriven, kände mig som en fruktansvärd svikare, och så himla usel.
Tog ett tag innan jag tillät mig själv att acceptera att min graviditet, plus min sjukdom, plus mitt fysiskt krävande arbete, helt enkelt inte gick ihop.
Och när jag väl kunde släppa alla skuldkänslor och ångest över jobbet, började jag också må bättre.

Så fokusera på dig själv och din graviditet.
Som min läkare sa, så är det inte så ofta man är gravid, och då får man passa på att ta hand om sig när man väl är det :)

Lycka till :bump:

Jag är i vecka 29+3 och blev sjukskriven för återkommande virusinfektioner i luftvägarna, ihållande i ca 7-8 veckor, håller på att bli frisk, plus att det visade sig att jag var anemisk (blodbrist) fast jag käkat järntab från start! Roligt nog så kan jag iaf skritta på min galenpanna till häst, men får jag för mig att gå ngn längre prom så dööör jag. Skulle ta mig upp ur soffan härom kvällen och tårarna bara rann, vilket inte är vanligt i mitt fall...men det fick mig att fundera lite på hur ont kan man ha, och anta att förlossningen troligen kommer att kännas bra mkt mer än mina foglossningar, känns som om ngn har gett mig en rejäl skrevspark när det värker fram. jobbar som pers asistent med mkt lyft, tack o lov at jag fick gå hem.

Tack för alla svar! Blev sjukskriven till jag är havandeskapsledig på heltid. Men läkaren sa att hon är fundersam på hur FK skulle bedöma detta. Enligt henne så hade en tjej med samma symtom fått avslag och inte fick någon ersättning.
Men vad sjutton är detta? Jobbar ju med strokepatienter, inte kan jag hoppa omkring på kryckor och vårda dem.
Blev ni godkända av fk eller blev ni utan ersättning?

Jag är beräknad 27 april och blev sjukskriven den 7 mars pga foglossning, sammandragningar och dåliga järnvärden.
Jag jobbar också på förskola med de yngre barnen och det blev alldeles för mycket för kroppen att plocka upp saker från golvet, lyfta barnen osv.

Jag mådde dåligt den sista veckan på jobbet eftersom jag kände att jag var tvungen att överlåta "mitt" jobb på andra då jag inte klarade av att göra det som jag i vanliga fall gör hur enkelt som helst. Även fast ingen sa något kände man sig som en börda för dem.

Det var inga problem att få sjukskrivningen att gå igenom. Pengarna dröjde inte heller utan kom samma månad.

Blev sjukskriven i ca vecka 25 första graviditeten, och ca i vecka 21 andra graviditeten.

Jobbar som badvakt/städare mm på badhus. Fick havandeskapspenning beviljad bägga graviditeterna.

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 158
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Chocken kom i fredags. Jag och sambon var till läkaren för att jag skulle få nytt recept på citodon och tala om en eventuell...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 823
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar