Självklart beror det på vad för sjuk man är, men oavsett min tanke med tråden, så som jag utgår från mig själv, är att om jag är så pass dålig att jag inte kan jobba. Då kan jag inte "hästeria" heller.
Även att ta hand om en häst, det mest väsentliga som mockning, göra ordning fodet, fodra, insläpp mm är ju rätt krävande ofta även om det går på rutin.
Jag har alltid bett stallkompisar om hjälp om jag är så sjuk att jag är hemma från jobbet.
Som jag skrev i orginalinlägget förstår jag folk som har eget stall på egen gård att de måste släpa sig ut om de inte har annan hjälp. Men jag tror inte detta är "de flesta av oss".
Att motionera häst skulle aldrig falla mig in. Inte ens på veterinärs inrådan eller ursäkter som "min häst kan inte vila".
En häst går inte att jämföra med hund eller barn. I slutändan lämnar vi ju hästarna ensamma största delen av dygnet.
Jag blir riktigt irriterad när kollegor gjort detta. Dessutom tror jag chefer lyfter lite på ögonbrynen om de hör om det. Hade jag vart chef hade jag velat ha en förklaring (varför man gör mer än det väsentliga när man är hemma sjukad från jobbet)