Som sagt, jag var frisk när jag åkte till veterinären.Nä alltså är jag så sjuk att jag verkligen inte kan jobba så motionerar jag inte min häst. Är jag så sjuk att jag öht inte kan ta mig till jobbet så kan jag inte ta mig till hästen heller . Då får någon annan se till den, mocka, fixa mat, se till att den mår bra osv.
”Åka häst i skogen” ? Du skrev att du varit på kliniken med hästen samt att du måste ut och promenera den och att det är jobbigare /svettigare än att sitta på den osv?
Jag förstår om du pluggar att du har dessa möjligheter men det blir väldigt annat om du är anställd och jobbar att förhålla sig som du gör och tycka att det är helt normalt att sjukskriva sig för att du är jättesjuk men ändå orkar du med att åka till veterinär och vara ute och motionera din häst för att hästen kommer före allt .
Jag har två hästar på egen gård, så jag kan inte strunta i att ta hand om dom, bara för att jag är sjuk.
Åka häst var ett exempel. Ja, jag går med hästen trots att jag är sjuk och tycker att det är väldigt tungt. För att jag följer veterinärens order. Jag låter inte hästen stå och glo i sjukhage för att jag inte orkar gå en promenad för att jag råkar vara sjuk.
Jag har jobbat heltid massor av år. Jag skulle fortfarande ta hand om hästar och hund trots att jag var sjuk, arbete eller universitet spelar ingen roll där.
Alla har inte lyxen med avlastning.