Sjukskriven/ foglossning??

memma

Trådstartare
Jag har i dag träffat en läkare via BM pga av mitt akuta höga blodtryck, misstanke om havandeskapsförgidtning, läget är lungt där, lite högt blodtryck, men under kontroll.
Foglossning har jag ju men inget jag gnäller stort över, men visst fan gör det ont efter att ha stått upp hela fagen på jobb så har jag lagt mig i soffan på kvällen kommer jag ej upp därifrån själv.....tur mannen e hemma o kan hjälpa en...:laugh:

Iaf så blev jag sjukskriven 50% pga min foglossning, det jag hört är att f-kassan inte alltid godkänner en sjukskrivning pga foglossning, vet ni hur det är med det?? Kanske oxå var/hur foglossningen ter sig samt vilket arbete man har??? :confused:
Mitt blodtyck i dag var 140/88 men steg det äver 90-100 ca så fick jag ej jobba mera..ska på kontroll på tors igen, återstår att se då hur det ser ut.

Men nu oroar jag mig för hur det ska gå med f-kassan, vet ju hur kinkiga dem kan vara tyvärr.....:crazy:

Så vad har ni för erfarenhet????

Sv: Sjukskriven/ foglossning??

Oroa dig inte nu, har du dom problem du har och läkaren är tydlig på läkarintyget så är det ju så och då ska du ha 50% sjukersättning.

Anmäl och skicka in alla papper till FK omedelbums, för det tar iaf minst 30 dagar i handläggningstid innan du får besked :)

du ger mig lite lugn....det känns skönt...ska bara kopiera pappret i morgon sen ska jag skicka det direkt....med illfart, vet att det kan ta tid.....Hoppas nu allt löser sig!!:crazy:

Jag blev sjukskriven pga foglossning i v 32 och försäkringskassan godkände det.

Jag blev sjukskriven i v.12 för foglossningar och fick 90 dagar beviljad HP.

Tyvärr hänger det en del på var du bor och vad du skriver på fk-lappen! Jag blev sjukskriven för mina fogar, och det gick smidigt igenom, men det är viktigt att man skriver VARFÖR det inte funkar 100%.
Jag jobbar liksom framför datorn, men jag klarade inte av att sitta på kontorsstolen. Växlade jag mellan sitta och stå gick det ett par timmar, men inte mer. Sedan kunde jag inte SOVA, så jag orkade inte hela dagen, var ju tvungen att sova ikapp när det gick ... skriv allt sånt du kan komma på så ordnar det sig säkert :)

Nu var det läkaren som kom till Bm mottagningen (gynekolog/föslossningsläkare) som skrev i hopa ett sjukintyg om mina foglossningar, tycker hon har skrivit ganska bra VARFÖR jag behöver gå ner i tid....postar brevet till FK i dag o såterstår att se vad dem säger, men hoppas det godtar detta.....För om jag nu kan jobba havltid kan jag ju jobba ngr veckor längre kanske......

JAg ÄLSKAR verkligen mitt jobb, men shit vad skönt det var att sluta till lunch i dag......föstar dagen på halv sjukskrivning!!:angel:

Som sagt var. När papprena från FK kommer för att du ska fylla i, så var övertydlig på övrigt med vad du inte kan göra för sysslor på arbetet, så kommer det att gå så bra. Kramar Petra som har fått tre graviditeter godkända på FK, genom att skriva utförligt varför jag inte kan arbeta. (Sjukskriven för Illamående/kräkningar, foglossning och myalgi)

Ja doktorn skriver ett papper, men du skall också fylla i ett sen. FK äääälskar papper ;)

Det går nog bra :)

Jag blev sjukskriven från 21/11 o fick pengarna från FK för några dagar sedan. Så vänta dig att det kan ta TID!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka