Sjukpenning

Det låter extremt osannolikt, förmodligen känner du inte till hela historien. Man får ingen sjukersättning om man väljer att inte äta sin medicin som gör en arbetsför, precis som man inte får A-kassa om man vägrar jobba.

Reglerna för sjukersättning är stenhårda nu. Din kompis har nog andra problem utöver det h*n berättat om för dig. Enda fallet där jag kan tänka mig att man får sjukersättning även om man vägrar behandling är om man har cancer och väljer att inte utsättas för livsförlängande cellgifter och heller dör snabbt än att lida länge. Eller någon annan liknande sjukdom där behandlingen endast utsätter och är extremt påfrestande. Fast mer troligt att man har sjukpenning i en sån situation.

Jo, jag kan lova att jag känner till hela historien. Det är en av mina närmsta vänner och jag har läst både papper från FK och läkarintyg. Vi har pratat mycket om detta, då jag försökt övertala henne att gå i terapi.

Liknande trådar

Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 596
Senast: Alexandra_W
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och...
2
Svar
24
· Visningar
1 584
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar