Eftersom det kom från våran lilla dialog.. Jag håller inte helt med dig om ovanstående. Det blir så EXTREMT ofta en form av härskarteknik att kategorisera vilka åsikter kommer från. Vilka som är värda att lyssna på, oavsett värdet i det de faktiskt säger. Då börjar man vikta åsikter, inte beroende på dess meriter utan pga vem som yttrar dem. Farligt. Även om jag kan ha förståelse för intresset du beskriver. Jag är också intresserad i andras bakgrund, i den mån de självmant vill berätta den, men att använda den för att bedöma deras argument och idéer...då är man ute på väldigt hal is.
Frågan blir för mig vad du menar när du säger "det blir relevant". En person som aldrig varit fotbollsstjärna kan vara en massivt mycket bättre fotbollstränare än zlatan. Detta är mycket vanligt inom idrott faktiskt.
Anledningen till att jag inte ville svara på din fråga är att det är ett öppet forum, där väldigt många personer här har sina egna värderingar, perspektiv, historik - alla med olika bedömningar av allt vi säger. IRL eller 1on1 är en helt annans sak, då kan man få en riktig förståelse för varann på en helt annan nivå i en diskussion. Det tillför inget just för mig eller diskussionen att börja beskriva mitt "perspektiv" här, då det även skulle vara föremål för väldigt mycket tolkning som jag inte tror skulle bli särskilt korrekt heller.