sjukdommar

T

TildaK

Vet inte om detta är rätt tråd:o.

Men kan någon förklara för mej vad skillnaden på elischia (stavning) och borrelia är?

Sv: sjukdommar

Jag hade en häst som blev vinglig och hade slinger dom hitta inget fel på halskotpelaren till sist sa dom det var borelia ,men hästen blev inte frisk sedan kom jag själv på att den inte tålde krossad havre i hop med gräs hade hästen många år och var gång den fick krossad havre ihop med gräs så blev den sjuk

Sv: sjukdommar

Borrelia och Ehrlichia - som numera heter Anaplasma - är två helt olika sjukdomar. Borrelia orsakas av en bakterie medan Anaplasma orsakas av en sk rickettsie.

Borrelia brukar ha hälta (ledsmärta) som huvudsymptom medan Anaplasma mer förknippas med hög feber, generell svullnad i benen, stelhet mm.

Kolla sva.se, där finns bra information.

Liknande trådar

Samhälle Kan någon förklara vad som är skillnaden mellan sjukhus och lasarett? Kompisen och jag var på utflykt till Nyköping idag och när vi...
2
Svar
21
· Visningar
2 354
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Myzan87
·
Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 716
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka