Royal_724

Trådstartare
Tog in min lilla shettisåring innan idag för att jag skulle ut och springa med henne! Ska visa henne på lördag!
När jag borstat henne och tog ut henne var hon helt hängig. Ville inte ha nån morot som hon alltid brukar flyga på! Tog ut henne i hagen igen och vart ute och plockade in hästarna för en stund sen. Så fort hon kom in så la hon sig. Tog tempen på henne och hon hade 39 graders feber. Hon bara ligger där, magen kurrar på henne och hon verkar inte uttorkad. Vet inte om hon kan ha kolik, men ska gå ut och kolla henne med jämna mellanrum. Usch, tycker inte om när dem är dåliga. Hon ser så ynklig ut. Om hon inte är bättre tills imorgon ska jag ringa veterinären. Om det inte blir sämre under natten förstås! Usch, min lilla bäbis ju! :cry:
Någon som vet på ett ungefär hur mycket dem bajsar, alltså tid emellan!?

Sv: Sjuk!

Kollade till henne vid 22.30 på kvällen, och då hade hon bajsat! Och vart uppe, men inte rört maten!
Idag på morgonen när jag kom hade hon ätit upp all mat och åt även upp maten hon fick med god aptit!
Tog tempen på henne och den låg på 38 grader. Men mycket piggare. Är hemma idag för att ha lite koll på henne!

Hejsan! Min häst har varit med om exakt samma sak under helgen!! :O i fredags när jag kom till stallet på eftermiddagen, ungefär vid 5, så var hon hängig och ganska tjurig. Såg att hon inte hade ätit upp riktigt allt så jag tog tempen. Hon hade 40.5!! Blev genast väldigt orolig och ringde strömsholm. De sa att jag skulle lägga på ett täcke, hänga in en hink i hennes box, och vakta henne under natten. Jag tog tempen med jämna mellanrum och den gick tadigt nedåt. Klockan 6 på morgonen hade hon 37.4. Skönt tänkte jag! Hon var också lite piggare och åt lite grann. På söndagen var hon jättepigg och sprang i hagen o.s.v! Hon hade bajsat lite löst på lördagen, men såg ut att vara bra nu.

Så kom jag till stallet idag och såg att hon inte hade ätit NÅNTING på hela dagen!! Ingen betfor, ingen krafft, ingen lusern och inget hö. Allt låg kvar. när jag sträckte fram några godisbitar tog hon dem, men mycket tveksamt. Min syster ringde till strömsholm igen och de rekommenderade mig att hälla lite äppeljuice i vattenhinken, och bara försöka ge henne det hon tycker är gott, så som äpplen, morötter o.s.v. Har också tänkt att jag ska försöka få i henne lite linfrö för magen... Men om hon inte är bättre till imorrn tänker jag ta ut veterinären. :/

(Kan tillägga att min häst också är en unghäst!)

Min häst har fått ngt liknande. I kväll runt sju tyckte jag att han var hönig så jag kollade tem o han hade 39,3, och han började lägga sig ned upp igen och lägga sig ned igen och höll på så så jag trodde att det var kolik, jag giock ut o gick med han ngn timme och ställde sedan in han igen kollad etmepen igen och då hade han 39,6! ringde vetrinär som tyckte det var konstigt, sa att jag skull gå med han igen och sedan tempa och testa ge han hö, han hade samma temp och åt höet. har ingen aning om vad det är mén förmodligen är det iaf febern som gör att han lägger sig och reser sig, trodde vetrinären. Vetrinären kommer i morgon får hoppas att han är bättre tills dess men.. ska ut och se till han senare inatt..

3 dagar efter att jag vart på visningen, så blev hon likadan. Men inte riktigt lika dålig som veckan innan.
Och på morgonen sen var hon som vanligt igen!
Inte en aning om vad det kan va!
Men efter det har hon vart bra. Tur det!

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Ela
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 112
Hästvård Hej! Min häst har under dagen sparkat mot magen. Vid 15-tiden när han var i hagen såg jag att han sparkade mot magen några gånger...
Svar
5
· Visningar
3 063
Hundhälsa Halloj! Jag är i kontakt med veterinär men ville höra era åsikter. Vi har en fransk bulldog, han är 7 om ett halvår. I lördags så...
2
Svar
25
· Visningar
2 515
Senast: Sanna89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka