Sjuk ponny

mell3yeah

Trådstartare
Hejsan, min skötponny har blivit sjuk senaste tiden, en equiteraput har tittar på henne och konstaterat att hon har "låst manke och underutvecklade ryggmuskler", samt dåligt blodvärde så hon måste vila i nån vecka... :(

Sååå, vad kan man göra för nåt med henne? Förutom promenader, då blir hon bara envis och vill sticka...

Tacksam för svar :)
Det är en shettis btw.

Sv: Sjuk ponny

Nä, det var både equiteraputen och en veterinär där, vetten kollade tänderna och tog även ett blodprov.

Sv: Sjuk ponny

Den som kan avgöra vad man kan göra med hästen är veterinären. Sen eftersom det inte är din egen häst ska du ha godkännande från ägaren också.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 465
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 447
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård För två veckor sedan blev min häst plötsligt tvärhalt mitt under en hopplektion (markarbete med galoppbommar på marken). Vi hade vilat...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 680
Senast: älgen
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 149
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka