Sjuk kisse...

Zoya

Trådstartare
Min mammas ena katt är sjuk :( Hon kräks så fort hon ätit och vill således knappt äta längre, trots att hon är vrålhungrig. Hon har blivit jättemager.
Vi har varit hos veterinärern som trodde det var magkatarr och skrev ut Losec + att vi köpte något svindyrt burkfoder som skulle vara bra (men den gillade hon inte). De tog också blodprov för att se att det inte var njur. eller leverproblem vilket det inte var.
Tyvärr är hon fortfarande dålig, kräktes nyss och nu var det mest vätska med lite mat i.
Ska ringa veterinären imorgon för att få en ny tid, de måste ju hitta felet annars tynar kattstackarn bort snart.
Någon som vet vad detta kan vara, några erfarenheter?
Katten är 14 år förresten och en kastrerad hona.

Jag har tyvärr ingen aning om vad det kan vara. Men jag hoppas ni hittar felet iaf.
Hoppas kissen mår bättre snart! :)

Sv: Sjuk kisse...

Hej !

När nån av familjens katter varit sjuka har vi fått bra hjälp av djurhomeopat och även kinesiolog alternativt vanlig homeopat.

De kan rekommendera kurer och mat. En katt fick rensa bort förstoppning ex bla med recinolja mm en annan har haft njurproblem en tredje leverproblem.

Om katten ej bör resa kan man klippa en liten bit päls lägga i en påse och ta med för analys så slipper katten resa. man får kolla med homeopaten ex. En del gör hembesök.

Vi har så fått sjuka katter friska igen. Det finns ju många olika foder ex har vi kört foder majsbaserat eller framförallt risbaserat med ex anka, kalkon eller kyckling eller fisk beroende på kattens egen smak.

Det kan va mer lätt smält för katten. Man kan strö på lite pH djurkalk i vatten och på mat för att få upp hälsan på sin katt eller hund. För att balansera pH värde.

Vi har också fått ändra foder för en katt som vi särskilt lagar kyckling i ugnen ex. Man kan köra kycklingen i mixer med vatten efteråt.

Ibland ger vi annat till henne men hon tål det inte om vi byter för mycket vi kan ge lite lax tex. Hon får också tillsatta mineraler vitaminer etc i vattnet samt djurkalk.

Då och då gör vi en check hos djurhomeopat djur kinesiolog förebyggande.

Man kan tillsätta mer mat också om katten vill ha det ex ris och grönsaker ex se njurmat Trixas inlägg.

För att ta bort tandsten kan man borsta tänderna med pHdjurkalk blandat med lite bergsalt eller pimpsten (smaksättes ev.med fänkålsolja ) På ex en gammal katt har vi tillsatt homeopatiskt calcium också som kur.

PH djurkalk i vattnet kan öka på hälsan också. (Har man klorerat vatten så kan det va bra med filter ex. för en själv också.):):):love: CarinaMargret

Sv: Sjuk kisse...

Ps .En av katterna är över 20 år och mår idag bra hon har då fått homeopatkurer och nytt foder och nu ger vi hemlagad mat kyckling mest då tillsatt med mineraler vitaminer etc och pHdjurkalken CarinaMargret:d:):love:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Katthälsa Vår katt M har börjat kräkas lite för ofta för att det ska kännas bra. Det har kommit långsamt, så det finns ingen uppenbar "då började...
Svar
17
· Visningar
5 942
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 697
Senast: mackan
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 587
Senast: Cheeserica
·
Katthälsa Jag har ångest, den där ångesten en oroad djurägare känner när en älskad familjemedlem är sjuk. Min katt började kräkas natt till...
Svar
16
· Visningar
2 011
Senast: Hobnob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V