Sv: sjuk kanin..?
Gud vad skönt att han klarade sig! Åka till veterinären direkt lönar sig verkligen!
Min Snuffan har gett mig några ordentliga chocker. En gång när jag skulle ge henne mat på morgonen så var hennes framben helt av, det såg ut som det var brutet och jag vågade knappt ta i henne, ringde i panik till veterinären och åkte in gråtandes snabbt som fan. Hon hade fått en tå på bakbenet ur led och hela hennes framben var ur led men inget brutet iallafall.
De första de frågade var om jag ville göra någonting åt det!? Eftersom hon inte var försäkrad och det skulle gå på flera tusen. Jag blev rätt upprörd, och sa typ att det fick kosta vad fan det ville bara de gjorde allt för att fixa henne! Hon fick ha bandage i 2 veckor, men baktån fick de aldrig ordning på så den pekar rätt ut fortfarande.
Hon hade bara suttit i sin bur under natten, så jag vet inte hur hon lyckades men efter denna händelsen har jag aldrig vågat stänga in henne i en bur så nu går hon lös.
Vilket resulterade i nästa chock något år senare, när jag kommer hem så kommer hon inte fram som hon brukar utan jag får leta upp henne och då sitter hon längst in i ett hörn och bara hänger, vilket är så långt ifrån denna kanins normala tillstånd man kan komma, så jag åkte in direkt med henne igen.
Hon hade grävt sig igenom mina täcken och lakan och gjort ett stort jädra hål i madrassen + ätit upp skummgummit. De fick behålla henne några dagar men hon klarade sig fast det inte verkade hoppfullt.
5 år i juli, dyraste kaninen jag någonsin ägt x), och jag hoppas verkligen hon kan låta bli att skada sig i fortsättningen
Är så himla glad över att hon finns hos mig fortfarande och jag hoppas att hon blir typ 100 år