Imorse var min pålla sjuk igen, ville inte äta. Kolik igen, tredje gången på tre veckor...Det har varit gaskolik de första två gångerna.
Nu är hon på djursjukhuset. De har tagit blodprov, träckprov, nåt grusprov på träcket och prover på njurarna....Hon får dropp oxå.
Hon visade sig vara mkt uttorkad på blodprovet och veterinären tror att det beror på att hon varit dålig till och från en längre tid...Hon hade ett minimalt värde på blodmask, men avmaskades ändå. Njurar och allt annat är ok.
Nu är hon på bättringsvägen fick jag veta vid 16.30, körde in henne i förmiddas.
Vad ska jag mer se till att de gör med henne?
Det måste ju finnas en anledning till att hon är sjuk så ofta?
(Jag har säkert glömt att skriva nåt, men det har varit en rörig dag)
Nu är hon på djursjukhuset. De har tagit blodprov, träckprov, nåt grusprov på träcket och prover på njurarna....Hon får dropp oxå.
Hon visade sig vara mkt uttorkad på blodprovet och veterinären tror att det beror på att hon varit dålig till och från en längre tid...Hon hade ett minimalt värde på blodmask, men avmaskades ändå. Njurar och allt annat är ok.
Nu är hon på bättringsvägen fick jag veta vid 16.30, körde in henne i förmiddas.
Vad ska jag mer se till att de gör med henne?
Det måste ju finnas en anledning till att hon är sjuk så ofta?
(Jag har säkert glömt att skriva nåt, men det har varit en rörig dag)
Senast ändrad: