Sjuk eller inbillning????

tinafinis

Trådstartare
hej hej

jag vet inte vad jag ska göra....
Jag inbillar mig att min häst är sjuk när hon ligger ner. tycker hon ligger ofta. OK jag vet de är normalt o hon har lite känningar i höfterna sen travtiden.
Jag brukar oroa mig rätt mycket i onödan... jag vet.

Hon är pigg o glad o övrigt tex när man rider henne.

Det jag funderar över är om erlichian kommit tillbaka. Den kan visst bli kronisk. Annars har hon redan haft en fästing i år.
Det var 1,5 år sen hon var dålig sist.

Hon ska betäckas nästa månad så jagh fundrar på om jag skulle ta ett blodprov för säkerhetsskull.
Vad hade ni gjort???
Hon brukar alltid ligga ner så visst, de borde ju inte vara nåt, men nu är ja rädd att hon e sjuk.
Hon e brunstig nu med, kanske e jobbigt för henne......

Sv: Sjuk eller inbillning????

Att hon skulle ligga ner för att hon är brunstig tror jag inte mycket på.Vore jag dej skulle jag ta ut en veterinär som får kolla upp din häst.Ingen ide att sitta här och spekulera...

Jag menade det med brunsten för de kanske tar lite must på henne då den är så kraftig periodvis.

Formulerar om min fråga helt då. Tycker ni jag ska ta blodprov på min häst innan semin för o se så allt står rätt till?

Rådgör med en veterinär!Inte kul för seminstationen att ta över ansvaret för en ev.sjuk häst.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
16 133
Senast: Bri
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 181
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit