Sitter såret vid kotleden?

Sv: Sitter såret vid kotleden?

Kl.
Såret sitter precis över kotleden. Om man kollar är det även ett till sår under, det sitter precis över kronleden. Så hade vi haft riktigt otur hade det kunnat bli två punkterade leder, men som tur var hade båda klarat sig. Dock låg det en abcess vid såret vid kotleden som var lite kritiskt och hon blev kvar på Strömsholm ett dygn.
 
Sv: Sitter såret vid kotleden?

Postade tråden på kvällen när jag upptäckte såret, hästen ohalt o feberfri. Annandagsmorgonen när jag kom och tempade - feber och väldigt halt så vi åkte akut ner till Strömsholm på annandagen. Därav att jag kunde skriva ut ett par dagar senare att såret sitter just precis över kotleden då veterinären på Strömsholm bekräftat det. Även att det fanns ett mindre sår precis över kronleden.

Hästen är hemma och min fråga besvarad så är det så att tråden stör vissa så är det bara att moderator tar bort den.
 

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 890
Senast: zassoo
·
Utrustning Skulle behöva lite kloka råd. Vi hyr en häst. Vi tycker att hästen är "insjunken" bakom bogen, nedanför manken. Musklad framför bogen...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Hemmet Inspirerad av diskussionen i @strawberrysylt s tråd på Allmänt undrar jag vilken slags ljussättning du har i ditt hem. Jag har blivit...
2
Svar
39
· Visningar
2 424
Senast: Vallmo
·
Hästvård Hej Detta är inte min häst, och det ända jag vet om den är att den är 10år gammal, är inte inriden och har haft fång. Vad säger er...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp