Sitter och dagdrömmer

Y

ymazee

Hej!

Min katt sitter ibland i flera timmar på golvet och gör ingenting, bara sitter och tittar. Han sitter alltid på samma ställe, med samma uttryck. Det ser ut precis som om han sitter och funderar eller dagdrömmer om något och stör man honom. Går för nära eller klappar honom så blir han sur, piper(för man kan väl inte precis kalla det jam?) och springer iväg. Han är annars en bortskämd men mycket mysig katt, alltid den som kommer fram och ska bli myst med, alltid den som vill bli klappad om man kommer fram, alltid förutom just när han sitter på denna platsen och funderar.

Är det någon annan som har ett djur med liknande beteende? Eller kanske något annat sådant skumt beteende?
 
Sv: Sitter och dagdrömmer

Ingen katt men väl en pippi!
Har en nymfparakit som flera gånger om dagen klättrar ut på utsidan av buren och hänger med näbben i gallret EXAKT i mitten mot en av pinnarna i buren. Där kan han sitta en kvart eller så. Ganska länge för en liten pippi tror jag i alla fall.

Vi brukar säga att han sitter på sitt yoga-ställe :).
 
Sv: Sitter och dagdrömmer

hahaha, naw gud va charmigt! en yoga fågel! :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: MissFideli
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 159
Senast: Ridinglady
·
Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 671
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp