Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kan omöjligt sitta upp från fel sida, slutar alltid med att jag ligger på backen , känns så otroligt fel... ,men nu spelar inte det nån roll för jag sitter alltdi upp från pall..för att skona ryggen
Näh jag varierar. Och så varierar jag platsen också. Ibland från bänken utanför stallet, ibland från pall på ridbanan osv Har tom klivit upp från en sten ute i skogen en gång utan problem om vi bortser från att jag var blåslagen då.
Okej nu har jag bara ridit en sju gånger men varierat de sju gångerna
Jag sitter alltid upp från vänster sida. Sitter jag upp från höger står han med baken ut i vägen och då är det svårare att flytta på honom ifall det kommer en bil.
Förr satt jag upp från bägge sidor, numera fixar jag bara ena sidan från marken. Däremot med ramp sitter jag upp från bägge sidor, från marken gör sig en gammal knäskada påmind.
Onej, varför tror du det (I ärlighetens namn ska jag säga att hon fick panik för hon hade ont, så det var inte elakt, hon bad om ursäkt och nästan knuffade upp mig från stenen sen och försökte gå fastän hon hade ont )
Sitter upp från båda för att spara både på henne, mig och sadeln. Och så är det ju bra med lite variation för huvudet med.
Jag sitter upp från båda sidor. Jag har hört nånstans att hästens muskler utvecklas mer liksidigt om man gör detta?! Kanske inte spelar så stor roll, men det finns enligt mig ingen anledning att begränsa sig till en sida i alla fall så varför inte använda båda?
För att skona hästens kropp, din kropp och sadeln så bör man sitta upp så högt uppifrån som möjligt och variera sidorna. Visst låter det bra?
Jag försökte verkligen lära mig sitta upp från höger sida (tog varannan gång då) men hur jag än krånglade från alla vinklar lyckades jag nästan alltid vrida till höger knäet *aj!* Såå, jag gav upp Men ist så klättrar jag upp på staketet och gör cowboy skutt när pållan drar iväg Mammas häst sitter jag upp på vänster sida från pall (lyckades ju som sagt inte lära mig sitta upp från höger, MKT synd! Men jag vill ju kunna rida när jag väl kravlat mig upp, inte hoppa ned med ett pajat knä...)
Tyvärr måste jag svara att jag alltid sitter upp från vänster sida.. Men jag har till 99% alltid pall. För att skona stackars pållen från att ha en klumpeduns som försöker hasa sig upp i sadeln
Kan starkt rekommendera Ikeas pall för 99 kr. Perfekt!!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.