Sitta still i galoppen

E

-erica-

Jag har ett problem, när jag galopperar sitter jag inte still med överkroppen utan gungar med hästen jättemycket.
Något tips på hur jag ska träna bort mitt problem? :crazy:

Sv: Sitta still i galoppen

prova med att höja bröstet lite, luta dig en aning tillbaka, och försök att gunga med sätet. :D

Jag har en häst som är storgalopperad och min lösning är att spänna nedre magmusklerna och samtidigt försöka få känslan av att man lutar sig liiiiiite bakåt utan att faktiskt göra det. Vi tjejer svankar ofta för mycket och får då ett för slappt mellangärde och klarar då inte av att hålla emot i rörelsen och samtidigt följa med. Tvättbrädemage med andra ord (tjusigt i bikinin kan var moroten :)).

Håller med ovanstående. Du kan även prova att tänka att över och nedre delen av ryggen är olika delar, så du följer med med nedre delen av rygg och då sätet förstås, och och har övre delen av ryggen så rak som möjligt. Titta upp och titta dit du ska, går inte att fokusera på en punkt om hela överkroppen svajar med i galoppen:) Så titta uppåt och känn hästen och din egen kropp mer, ta ett andetag slappna av och sjunk ner djupare i sadeln:) hoppas det hjälper!!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 338
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 528
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka