Sitta framåtvänd i bilen,När?

Sv: Sitta framåtvänd i bilen,När?

Hur kan man skita i att sitt barn blir mobbat?

Men du, missade du meningen efter?

Jag skiter i om han blir mobbad för att han sitter bakåtvänd, vad jag menar är att det INTE är skäl nog att vända ett för litet barn ( han ligger ju precis på den tillåtna gränsen). Däremot skiter jag inte i om han blir mobbad utan kommer att göra något åt det, men definitivt inte vända honom pga en sådan sak.

Tro mig, jag vet hur det är att bli mobbad, det börjades när jag var 6 år gammal och slutade när jag var 19 år. Under de åren blev jag kallad saker, jagad ut ur skolområdet, slagen på, spottad på....

En av sakerna jag blev mobbad för var mina glasögon. Tycker du att jag skulle tagit av dem då och inte använt dem?
En annan sak var min danska pappa, skulle jag byta bort honom till en svensk pappa?
En tredje sak var min vikt, 53 kg och 156 cm lång, skulle jag banta?
En fjärde sak var att jag är ful, jag borde kanske ha opererat mig så jag blev snygg?
Bara för att inte bli mobbad, menar jag.
 
Sv: Sitta framåtvänd i bilen,När?

Nä det e väl skillnad på saker man KAN ändra och saker som man INTE kan ändra på. En viss skillnad.....
 
Sv: Sitta framåtvänd i bilen,När?

Jag tycker inte att en sådan sak ska få påverka säkerheten för mitt barn i bilen. Det får lösas på andra sätta istället för att ta bort det som han skulle bli mobbad för.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 885
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: Modest
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 780
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp