sitsträning

Lillagoajag

Trådstartare
Sitsträning ja, mycket lärorikt och viktigt och ofta något man ser för lite av på ridskolorna.

Såg nu att klubben skulle ha sitsträning på lovet. Men, det kostade 150 kr för en timme (vi pratar då om sådan sitsträning när man blir longerad) och man är 2 om varje häst. Får väl rida ca 15 min då om man räknar bort genomgång och framskrittning.

Är det värt det? Visst är sitsen mycket viktig, men samtidigt kan jag ju få en privatlektion för 300 (inkl. hästhyra).

Skulle ni betala 150 kr för detta?

Sv: sitsträning

Nej det skulle jag inte, då känns en privatlektion mer än dubbelt så givande, alltså mycket mer prisvärt. Antagligen kan du få riktigt bra sitsträning då också utan att bli longerad.

Ja, om det är bra sitsträning. Och mycket mer än 15 minuter skulle jag inte orka. :o

Thundra: ja, det är lite så jag tänker oxå

Miagi: nej men om vi är 2 st på varje häst (2x15 min = 30 min) fram och avskrittning (10 min, ja det är lite men så går det till på vissa ridskolor :O), teori typ genomgång hur man longerar, den lodräta sitsen osv (10 min) och då är det 10 min kvar i spilltid, byta ryttare osv...

ja, det är klart att det är nyttigt att sen andra sitsträna med men det kan jag ju göra gratis från läktaren ;)

Tycker inte det är för dyrt, utan snarare billigt. På våran ridskola kostar det till exempel 250 för sitsträning i 45 minuter, fyra stycken elever, inklusive fram och avskrittning om jag förstått det rätt. Då kan man bli longerad om man vill men annars har man en egen häst.

Men och å andra sidan 300 kr för en timme där du istället ber tränaren att lägga upp passet som sitsträning skulle nog ge dig mera.

Sitsträning ja, mycket lärorikt och viktigt och ofta något man ser för lite av på ridskolorna.

Såg nu att klubben skulle ha sitsträning på lovet. Men, det kostade 150 kr för en timme (vi pratar då om sådan sitsträning när man blir longerad) och man är 2 om varje häst. Får väl rida ca 15 min då om man räknar bort genomgång och framskrittning.

Är det värt det? Visst är sitsen mycket viktig, men samtidigt kan jag ju få en privatlektion för 300 (inkl. hästhyra).

Skulle ni betala 150 kr för detta?

Jag hade hellre tagit privatlektion för 300 och bett att bara få arbeta på sitsen, blandat longeringe osv.

ja. Bestämde mig för att hyra en häst på ridskolan så får pappa (som är ridlärare ) ha lite lektion för mig med sitsträning!

Billigare, smartare och roligare :banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag har sökt runt lite i forumet här och på nätet för att få en uppfattning om vad som är en rimlig/normal kostnad för en...
2
Svar
23
· Visningar
5 187
Senast: minimal
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 802
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 887
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har bokat en privatlektion på en ridskola i närheten och lektionen är 30 eller 45 minuter lång. Det får man välja själv. Den på 30...
2
Svar
30
· Visningar
3 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka