Sv: Sits

När jag skrittar fram, rider jag utan stigbyglar en stund, för att låta benen "lossa" från sadeln lite och "falla ner" efter hästens sidor. Sen när det är dags att ta stigbyglarna, tänker jag som någon annan sa, bara "upp med tån" för att inte skapa nya spänningar i skänklarna.

Det där med ryggen har jag också svårt med, jag sitter som en påse nötter för det mesta. Men jag har börjat lyssna på avslappningsskivor och även skaffat mig en CD- "riding in mind". Det har gjort att jag ofta tänker "räta upp mig - väx i ryggen" när jag andas in genom näsan. Det låter säkert helflummigt. Men det hjälper i alla fall mig och jag har bara nu i vår, fått bra mkt mer beröm förm min sits än tidigare.

Sv: Sits

När jag skrittar fram, rider jag utan stigbyglar en stund, för att låta benen "lossa" från sadeln lite och "falla ner" efter hästens sidor. Sen när det är dags att ta stigbyglarna, tänker jag som någon annan sa, bara "upp med tån" för att inte skapa nya spänningar i skänklarna.

Det där med ryggen har jag också svårt med, jag sitter som en påse nötter för det mesta. Men jag har börjat lyssna på avslappningsskivor och även skaffat mig en CD- "riding in mind". Det har gjort att jag ofta tänker "räta upp mig - väx i ryggen" när jag andas in genom näsan. Det låter säkert helflummigt. Men det hjälper i alla fall mig och jag har bara nu i vår, fått bra mkt mer beröm förm min sits än tidigare.

Okej, något som man kanske borde testa..
Jst nu går min häst inte att rida men om ett tag så ska jag öva på det! Tack så mycket!

Liknande trådar

Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
352
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: Mia_R
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 137
Senast: tuaphua
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 903
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar