Sista tävlingen med Madick

Sv: Sista tävlingen med Madick

Jag tror att ägaren kommer vilja sälja hästen så fort som möjligt men det går inte utan att ge HL den %del av köpesumman som står i kontraktet, den delen gäller fortfarande och det är dem inte överrens om längre.

Det ska verkligen bli intressant att se vad domstolen kommer fram till i slutet på denna månaden.

skrev det inte ner till 20% i rätten mot tidigare 50% och det är de som de är oense om.
Ägaren hävdar att det är de 20% (som det ändrades till i rätten) och HL hävdar att de är de 50% som skrevs i kontraktet.

Helt korrekt. Ägaren hävdar dessutom att hästen inte ska säljas, så varför hon bråkar om procentsatsen är för mig obegripligt.

Ett litet förtydligande är också att värdet av hästen när den hamnade i HL vård är ägarens till fullo. Det är 50% av värdeökningen HL vill ha.

Ja just ja, det stod ju en sådan % i kontraktet! Och den % till HL gällde väl ett par år?

Tänk vad noga det är med dessa kontrakt! Och det värsta är att det är ju inte ens så enkelt som att säga att det som står i ett kontrakt gäller! Som i detta fall talas det ju om oskäligt, och då kan det som står i kontraktet plötsligt inte gälla.
Och jag hamnade själv i en situation där det påstods finnas även muntliga överenskommelser som inte stod i kontraktet, och vips så gällde inte kontraktet till 100% :crazy:

Måtte jag som hästägare aldrig komma i en sådan här situation som denna hästägare gjort! Oavsett vems "fel" det är så blir ju ingen lycklig av en sådan här soppa! Och ridsporten får knappast bra reklam heller!

Det måste ju vara enormt svårt att värdera en häst! Alltså vad hästen var värd när den kom till HL.

ja det är väl det dem bråkar om också? HL hävdar att hästen var värd ca 150.000 medan exempelvis RZ velat köpa hästen för 4 mkr som fyraåring? (eller hur det nu var, 1mkr kanske, har glömt hälften av allt i den där tröttsamma soppan)

Jag är nästan helt säker på att det var 2mkr. Om inte annat så har jag alla papper från rättegången på min stationära dator.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 030
Senast: Wingates
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 294
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tillsammans med Helena Lundbäck i sadeln tog sig Madick, stoet med den lite annorlunda frambenstekniken, till flera av världens största...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.