Sista minuten.. sätta sig på flygplatsen?!

OutOfService

Trådstartare
Är det någon som har koll på om det ens är möjligt att göra detta nu för tiden och om det är det har någon koll på hur man gör? :D Alltså att bestämma en dag och sen åka och sätta sig på flygplatsen för att bara ta första bästa flyg och dra?

Är det någon som har koll på om det ens är möjligt att göra detta nu för tiden och om det är det har någon koll på hur man gör? :D Alltså att bestämma en dag och sen åka och sätta sig på flygplatsen för att bara ta första bästa flyg och dra?

Man kan nog absolut göra så men idag med dagens teknik kan man lika gärna sitta hemma o boka första bästa flyg! Visst man måste ju ta sig till flygplatsen förstås så lite marginal måste man ju ha!

Det funkar både i Paris och Köpenhamn så det borde ju gå här med.

Jag missade ett flyg i Paris och gick runt till flera bolag och frågade om de körde till någonstans nära där jag bor. Hittade ett bolag som körde till Köpenhamn och därifrån gjorde jag om det hela så jag hamnade i Stockholm. Så, ska du göra det kan du ju kika runt på olika bolag där och se vad som finns. Tror de brukar ha kartor vid disken så man kan få titta i lugn och ro vart man vill åka och så kan du kolla tillgången.

Jag känner en som kände sig wild and crazy och fick en idé att köpa biljett till nästa möjliga flyg. Hen hamnade i Helsingborg eller om det möjligen var Helsingfors. Ett stort antiklimax var det i alla fall...

Sonen gjorde det dagen efter sin 18 årsdag.
Han och en kompis åkte till Arlanda och letade sen efter en resa, det blev London. Väl där bodde de på vandrarhem
De hittade en billig resa till Tailand men det skulle typ ha kostat 20,000 ta sig hem eller något liknande så de skippade den. Jag var ju inte så ledsen för det, tyckte det var jobbigt nog med London

Charter säljs väl inte över disk på flygplatsen om inte Ving, Apollo eller annan arrangör finns där, endast flygbiljett hos de flygbolag som har desk.

När du köper en standby-biljett, så är det en chansning, man får följa med om det visar sig finnas plats. När man köper sista minuten, då köper man ju en resa i sista sekunden där man vet att man får följa med.

När du köper en standby-biljett, så är det en chansning, man får följa med om det visar sig finnas plats. När man köper sista minuten, då köper man ju en resa i sista sekunden där man vet att man får följa med.

Jo tack, stand by fick jag flyga mycket då jag gjorde lumpen, fick oftast klappstolen i bakre pentry då SAS oftast hade reducerat kabin personal på de "korta" inrikes rutterna

Charter säljs väl inte över disk på flygplatsen om inte Ving, Apollo eller annan arrangör finns där, endast flygbiljett hos de flygbolag som har desk.
Ja, om det fortfarande går numera vet jag inte. Det gick förr och det är ju just det TS frågar.

För 3-4 år sedan kunde man hitta Sista minuten via Swedavias (Luftfartsverkets) web. Men det verkar inte gå längre och om det innebar att man även kunde köpa biljetterna på flygplatsen vet jag inte.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 119
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Pegasus63
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
678
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat