Sista kvällen med R

Lejonelle

Trådstartare
OK, så imorgon tar det slut. 14 år med R och idag är sista kvällen. Hela veckan har varit bra, vi har skämt bort honom och han har varit glad. Ikväll är han inte i form dock och vill inte äta. Tyvärr fick jag därför tvinga i honom medicin vilket känns jättetråkigt men jag vill inte att hans sista dag i livet ska bestå av andningssvårigheter och trötthet, så medicinen måste ned. Kanske han kan få slippa imorgon. Vi får se formen då.

Vi har tagit vår sista kvällspromenad och snart ska vi sova. Imorgon fm tillbringar han hemma i gott sällskap och vid lunch kommer jag hem. Sen tar vi en lång promenad om han vill och sen åker vi till kliniken för den sista sprutan. Det blir döttrarna och jag och han.

Tanken pendlar mellan att inte riktigt fatta det och att känna stor sorg blandat med lite lättnad över att vi nått fram till den där dagen som vi gruvat oss för så länge. Ibland är saker värre innan de har hänt. Jag vet att det är rätt beslut för min vän men det känns väldigt tungt att tänka sig att imorgon vid den här tiden, när jag sitter vid datorn och knackar, ligger han inte på mattan och kommer aldrig mer att göra det.

Sv: Sista kvällen med R

:cry: Det stora, tunga, svåra priset vi får betala för våra älskade Vänner..... Och den plikten vi har att uppfylla! I ditt hjärta finns han alltid kvar, trygg och glad - tills ni möts igen en dag! :love:

han kommer att bli väl omhändertagen av alla Bukehundar som väntar på andra sidan regnbågsbron.
:cry:

Styrkekramar!!!!! Jag sitter oxå i den sitsen snart, går i valet och kvalet med våran gammel gubbe men har bestämt att det inte är dax riktigt än, han har fortfarande ett värdigt liv och äter inte någon medecin. Kan inte fatta att han snart levt klart sitt liv här på jorden med oss det skulle inte bli desamma utan honom. Det svåra och smärtsamma med att skaffa sig ett djur.

Jag tänker på er!

Man inser verkligen vilken betydelsefull familjemedlem en älskad hund är när det är dags att ta avsked och tacka för den fina tid man har haft tillsammans. Lilla fina R!

Det är så hemskt att läsa och får tårar i ögonen. Önskar er fina sista timmar tillsammans och det är bara tid tills ni ses igen.

Det enda tröst jag har just nu, är att av det troligen kommer kännas lättare i morgon. Sorgligt och ledsamt, men ändå en aning lättnad för att det är genomfört och tvivlet om "är det verkligen dags nu" försvinner.

Jag hoppas ni får en mysig kväll ikväll och allt går harmoniskt och smidigt i morgon. :cry:

Tack vänner. Nu är det gjort, han är borta. Sista dagen blev tung eftersom han hade symptom av sin hjärtsvikt och var trött och inte inte ville äta. Typiskt när han mått så bra fram till nu, önskar att han hade fått sluta på topp. Men vi lyckades i alla fall boka om tiden så vi fick komma någon timme tidigare när det nu inte fanns ork för den långa promenaden som vi tänkt. Vi blev väl omhändertagna på vår vanliga klinik där han är trygg och inte alls rädd och vi fick komma in med en gång. Allt gick lugnt.

Rest in peace Ramses, 1997-2011, och tack för allt du har betytt i våra liv.

Tänker på dig. Men starkt gjort och jag tror som Skogis att imorgon kommer ni nog känna en lättnad.

Varje gång jag läser om sånt här tänker jag på att jag också måste ta det där beslutet en dag. Det känns jobbigt redan nu och ändå är det förhoppningsvis långt kvar till den dagen.
Jag hoppas att jag är lika stark som du och tänker på samma sunda sätt när det drar ihop sig.

Varje gång jag läser om sånt här tänker jag på att jag också måste ta det där beslutet en dag. Det känns jobbigt redan nu och ändå är det förhoppningsvis långt kvar till den dagen.
Jag hoppas att jag är lika stark som du och tänker på samma sunda sätt när det drar ihop sig.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 975
Senast: Nominous
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 338
Senast: EmmaW
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 912
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka