Simultankapacitet eller konsten att lyckas med allt

Ray

Trådstartare
Ett vanligt liv för många i detta forum innehåller minst tre superviktiga saker som man vill lägga fokus på. Själv har jag otroligt svårt att verkligen lägga krut på mer än en sak- det är ofta något av områdena som stjäl tid från de andra...
Jag tänker på jobbet- familjen inkl hus, trädgård, vänner etc- och hästen.

Jag skulle vilja lägga fullt fokus där jag är på alla tre områden och inte tänka på allt hela tiden. Men det blir lätt så att jag lägger krutet på en sak och de andra hänger med på rutin. Till exempel lägger jag antingen krut på hästen (träna/tävla) eller jobbet. Om jag lägger krutet på hästen tänker jag på det även när jag jobbar. Och tvärtom.
Och när jag viker tvätt tänker jag på hästen- eller har dåligt samvete för att jag glömde något på jobbet eftersom jag tänkte på annat. Jag är splittrad och oorganiserad helt enkelt.
Hur gör ni som har jobb, viktigt fritidsintresse och familj? Går det att fokusera på rätt sak?
Jag menar inte tidsmässigt hur man hinner med det utan mer mentalt hur man styr tankarna in på rätt sak vid rätt tid!
Min dröm är att vara i nuet- att vara med familjen med full fokus istället för att planera jobb, planera jobb med full fokus istället för tävlingstermin och träningstillfällen... Det underbara med hästen är att när jag rider tänker jag bara på det

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar