simlång och syd-närke

Sv: simlång och syd-närke

Det är över 30 anmälda till 5-milen på Sydnärke i dagsläget! Jättekul att det blir ett stort startfält.

Vad kul!

Jag är också anmäld till sydnärke med gamla tanten Nasaska. Om ni ser något vitt flåsande så är det bara vi ;) Hon har haft en fölperiod på några år och är väl inte i jordens kondis, men jättelugnt rider vi :)

tyvärr kan jag inte ta både simlång o sydnärke, har tänkt att avsluta
året där på 120 km induvidell klass, var meningen att jag tänkt ta 160 km där med min kära cardigan, men tyvärr känns han inte i form för det. jag hoppas att vi alla som skriver här får avsluta denna
tävlingssesong med gott resultat. sedan får vi drömma oss igenom den låååånga vintern och längta till nästa tävling.
mvh anne

Jag hade tänkt komma med Zadacen och ta ett par mil till innan vintern, då veterinären sa att det skulle gå bra sist.

Men var på återbesök i onsdags och då hade han ställt till det för sig :cry:
Gaffelbandsfästet var bättre än från början, men sämre än sist, han har alltså inte skött sig i hagen, hoppat runt och fånat sig, totalt understimulerad av att bara få skritta och trava lite lugnt.
Plus att han lyckats slå sönder sitt överben så att det bildats en liten flisa. :mad: Inget att oroa sig för enligt vet. Det skulle vara läkt innan gaffelbandet var klart för start i alla fall.

Hon var helt övertygad om att vi skulle kunna starta på längre distanser i vår, så illa ställt var det inte.

Så nu hamnade han för sig själv i en mindre hage utan kompisar så långt man kan se (nåja, de går 4 st i hagar brevid, men de är inte där han är...) och benskydd på. som värsta dressyrhästen :D

så han står fint och surar tills någon människa passerar, då kommer han skrikandes i galopp och berättar hur förnedrande detta är. :smirk:

Senast ändrad:

har funderat på det. Problemet är att han inte kommer gå att rida då. Han hoppade till en halvmeter då nordsvensken frustade till när vi var ute på tur i går.

Någon stuntryttare som är sugen???? Ni behöver bara en hjälm, skyddsväst, höjd livförsäkring och egen rullstol :angel:

Ska oxå rida T50:d !

På sydnärke!

Hejsan! Sven och jag kommer till Simlångsritten.. Vi ska starta 100km.klassen där som avslutning på tävlingssäsongen...:bump: :) :banana:

Japp, och ryttarmeddelandet kommer i morgon!

Hoppsan nu har jag en ohalt häst. Visar inget på böjprov i heller. Röntgenplåtarna är ok på bägge bak; has o knä.
Det var ju synd att tävlingarna är denna helgen. Lite väl häftigt för både honom o mig att tävla på lördag. Inte ridit på över en månad. Tänk vad vila kan göra när man har ont..........
Lycka till på tävlingarna.
// Linda

Hoppsan nu har jag en ohalt häst. Visar inget på böjprov i heller. Röntgenplåtarna är ok på bägge bak; has o knä.
Det var ju synd att tävlingarna är denna helgen. Lite väl häftigt för både honom o mig att tävla på lördag. Inte ridit på över en månad. Tänk vad vila kan göra när man har ont..........
Lycka till på tävlingarna.
// Linda

En viss person i våran klubb red inte sin häst på sju veckor mellan två starter!
Hästen fick en hovböld och när den läkt var hovslagaren försvunnen på semester i två veckor! Hästen skoddes samma dag vi åkte på en tävling ganska långt upp i landet. Hästen genomförde 120-kilometers ritten på ett bra sätt och var betydligt lugnare än vad han brukar vara! Kanske inte helt negativt med lång vila emellan?
Du kan ju alltid rida en lugn 50 eller varför inte CR, den var bara 45km.
Du kanske vill ha ditt rum tillbaka?! =]

Ja, ge mig mitt rum. Ni har inga bevis för att det är ni som ska ha det:devil: :rofl:
Jag vet att det trots allt inte är såååå länge han vilat. Men det känns inte riktigt rätt att bara hoppa upp o rida tävling när jag inte vet vad o var felet satt. Vi kommer ändå inte upp i våra 1000 km i år.
Jag är glad att jag kanske har häst till trivselritten o hubertusen. Så kommer vi igen nästa år. Då ska vi ta 1000 Cz o ja, tra la laaa.:banana:
// Linda

Kan tillägga; Cz är e: Bomarc och är röntgad ok av två olika veterinärer.
// Linda

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 967
Senast: Farao
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 614
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 879
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 618
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar