Simco någon?

Segelflygarinnan

Trådstartare
Jag har precis köpt en beggad Simco sadel, en Lucky "S" Allround har jag kommit fram till.
Är det någon mer som rider i Simcosadel? Eller har jag gjort en kass affär...? :crazy:

Sv: Simco någon?

SIMCO är väl kanske inte den bästa sadeln du kunde ha köpt...
Men hoppas att den fungerar bra för dig och ditt ändamål..i övrigt är SIMCO inte ett kvalitetsmärke på westernsadlar..:)

Nej, det tog inte så lång tid att förstå det när jag kommit hem med sadeln och börjat söka lite på nätet... Men än så länge är tösen vääääldigt tjock och kommer gå ner väldigt mycket i vikt närmsta året, så det får nå bli en bättre sadel om nåt år.. Men så länge får den duga, om den nu passar...

Hehe, tack.. Har du något tips om ett "bra-men-ganska-billigt" märke? Jag tänker inrikta mig på reining, men skulle nog vilja ha en någorlunda allround ändå..

Jag hade en Simco Lucky S tidigare, låg bra på hästen och jag gillade den. Högt respekterat märke eller inte, det passade oss.
Men hästen tjockade på sig så jag fick byta till en bredare sadel, och sålde min gamla.

Ååh, då hoppas jag verkligen att den passar! Har inte provat den än, men hon är jättetjock än så länge! :cry: Meningen var ju att hon ska ha den tills gått ner... Hoppas, hoppas att den passar.. :eek:

Jag har en Simco sadel, Trail. Trivs jättebra i den, dock inte bästa sits för pleasure men den får duga så länge.

Ser ut så här

IM000808.jpg

Hehe, tack.. Har du något tips om ett "bra-men-ganska-billigt" märke? Jag tänker inrikta mig på reining, men skulle nog vilja ha en någorlunda allround ändå..

En reiningsadel fungerar alldeles utmärkt som allroundsadel...
Hyfsade märken som man kan få tag på beg. för rimligt pris: CircleY, Crates, Tex Tan...för att nämna några...
Hoppas din sadel kommer att passa, i alla fall ett tag;)

Jag hade en sådan på min unghäst,arab våren/sommaren när han var 2. Det var en ganska smal tyckte jag. Jag tyckte jätte mycket om Simcon Lucky S tills jag provred min nya westernsadel och även sedan jämnförde läderkvalitèn. Men den duger bra till en första westernsadel tycker jag om den ligger bra på hästen det vill säga.

Jag har inte möjlighet att testa den förrän torsdag, men nu blir jag nervös... :( Men jag sa ju i affären att den ska ligga på en tjock häst med kort rygg... :cry:

Har också tittat på den sadeln som "första sadel" till min häst med kort ganska bred rygg.

På bilden ser sadeln ganska kort ut?

Du kan ju skriva hur den passar när du testat den.

I övrigt om det är någon som vet en bra utprovare av westernsadlar så får nu gärna skicka namnet på personen/företaget på PM till mig. :)

Äger våran andra Simco. Dom är ganska styva och plastiga i läderkvalitén, men väldigt sköna att sitta i. Helt ok sadel om man inte har några krav på lädret! Just nu har vi en Simco Draught Horse Special till den megabreda överviktiga quarterkorsningen :angel:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 690
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 680
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18