Silver Pine

Sv: Silver Pine

Jaha är det du som äger klarabella? Ja visst är han mysig Silver Pine?:)
Jag jobbar där och har även en 3 åring efter Silver Pine..
Och jag kan garantera alla här inne att det är försklassig skötsel utav Hultbergs hästar:)

Har faktiskt ingen aning. Det beror väl på modern? Hur hög är Silver Pine, då? har för mej att han är lite över 160?
Jag skulle inte vilja ha för stora avkommor. Min märr är bara 152 eller 153mkh, men hennes 1a avkomma efter Ride the Night blev ganska stor faktiskt. Tror att han är runt 160 eller nåt. Pappan är ju 165, tror jag.
Har BARA sett stora avkommor efter Ride The Night (o dom flesta var snea) för att bara gör en liten inflikare.

Det har jag oxå hört att de flesta efter Ride the Night blir ganska stora. Jag har inte sett eller träffat min märrs 1a avkomma Rocky Ride sedan han var runt 2 eller 3. Han var väldigt snäll att köras har jag hört av andra proffs.
Sen så vet jag inte alls hur han är i exteriören IDAG. Han är 7 år gammal. Men hört oxå att de ska vara något veka i kotorna???
Förövrigt tyckte jag att lillen var väldigt trevlig att handskas med, och han var väldigt cool att köras in, dock. Men ägarna/uppfödarna till lillen är lite knepigt "folk"! :crazy:

Hos Hultberg så har han ju en del efter Ride The Night och han har 1 stor utav de som är efter Honom.. så det beror nog ochså en del på märren som betäcks med honom..

Jaha är det du som äger klarabella? Ja visst är han mysig Silver Pine?:)
Jag jobbar där och har även en 3 åring efter Silver Pine..
Och jag kan garantera alla här inne att det är försklassig skötsel utav Hultbergs hästar:)

Men, så roligt att träffa dig här då! Hoppas att Klarabella sköter sig. Du har säkert redan fått info om att hon kan vara VÄLDIGT svår att fånga i hagen, hoppas att hon inte ställer till det för er. Hon är så snäll för övrigt.

Hoppas att ni snart får henne dräktig! Jag ser verkligen fram emot avkomman. Så mycket att jag letar efter ett fölsto till att ta till Silver Pine...

Jag har funderat på det, men hur funkar rabatten?

När jag bokade sa Thell att om jag har en kompis som också bokar sitt sto så kan vi få rabatt båda två då - alltså utan att jag äger det andra stoet eller så. PM:a mig om du är intresserad av att få ytterligare uppgifter!

När jag bokade sa Thell att om jag har en kompis som också bokar sitt sto så kan vi få rabatt båda två då - alltså utan att jag äger det andra stoet eller så. PM:a mig om du är intresserad av att få ytterligare uppgifter!

Det där känns igen... :D

Han har även tjänat trevliga uppfödarpremier på att stå som uppfödare/deluppfödare på en och annan häst som stoägarna inte haft råd att betala fölavgifter på och förmodligen jobbat på att få dem sålda också.

Ja världen är allt bra liten:P Ja hon är så snäll så, och japp har hört att hon är svår att ta i hagen.. Men vad har hänt på ena ögat?

Jag vet inte med säkerhet vad som har hänt ögat. Hon blev sådan hos Ove Konradsson - där stod hon de första åren som fölsto - och han sa att det hade varit en smitta som orsakat skadan. Han hade fått det på flera ston och behandlat dem, men det vita blev kvar. Det är fortfarande aktivitet i skadan så hon behandlas med cortison ibland om somrarna eftersom det blir sämre av sol och hon har en huva med lapp för det ögat som hon har på somrarna. Men jag ville inte besvära er med allt det jobbet, därför har hon inte den med sig till er. Jag har pratat med Hultbergs om det där.

Är hon brunstig än?

Jaha okej, ja jag såg att det stog i papprena att hon var svår att ta och så stog det cortison/ öga.. Förra lördagen så var hon inte alls brunstig men jag tror de tog in henne idag och tittade, är inte säker..

Jag pratade med hultberg igår. Det var inte mycket till aktivitet igår heller. Jag får ge mig till tåls. Hoppas värmen kommer snart!

Usch,han lämnar ju mest vimsbollar.

Du är välkommen hem och hälsa på "vimsbollen" nu. Hon är helt underbar. :love:

21764498.jpg

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Ramona
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar