Silver Pine

Sv: Silver Pine

Jag har väl min egen uppfattning om Silver Pine även fast du har bokat honom?
Har träffat ett flertal SP och många(fast inte alla!) ÄR heta och en del rent av äckliga. Kommer väl från Sierra Kosmos. Det är liksom fakta man inte kan blunda för.

Men jag har ju fastnat för Valley victory hästar nu juuuuu.......

Men ja ska ju oxå behålla hästen själv. samtidigt funderar jag då på om jag kanske skulle satsa lite......

Jag var och lämnade stoet igår och träffade Silver Pine. Han var lika fin som alltid. Fantasisk häst! Och som du läser i Marthas inlägg så är avkommorna så bra, så bra... Och det verkade väldigt bra hos Hultberg, där han står. Ordning och reda och fina hästar. Det kändes tryggt att lämna Klara (det är stoet) där.

Betäck! Vi delar på rabatten!

Jag skojar bara med dig, för att jag vill åt den där rabatten. Du får såklart göra som du vill.

(Förresten så gäller den där rabatten även i Express Ride...)

Senast ändrad:

Jag har väl min egen uppfattning om Silver Pine även fast du har bokat honom?
Har träffat ett flertal SP och många(fast inte alla!) ÄR heta och en del rent av äckliga. Kommer väl från Sierra Kosmos. Det är liksom fakta man inte kan blunda för.

Självklart får du ha din uppfattning. Och dina uppfattningar brukar, såvitt jag kunnat se, vara sunda och vettiga. Det var bara det att det här var ju inte riktigt en tråd med önskemål om synpunkter. Och att då racka ner på den hingst som jag just har valt kändes bara som ett personligt påhopp. Men det var det ju såklart inte menat som och jag stryker ett streck över det nu.

Ha en bra dag!

Jag var och lämnade stoet igår och träffade Silver Pine. Han var lika fin som alltid. Fantasisk häst! Och som du läser i Marthas inlägg så är avkommorna så bra, så bra... Och det verkade väldigt bra hos Hultberg, där han står. Ordning och reda och fina hästar. Det kändes tryggt att lämna Klara (det är stoet) där.

Betäck! Vi delar på rabatten!

Jag skojar bara med dig, för att jag vill åt den där rabatten. Du får såklart göra som du vill.

Silver Pine såg fin ut, tycker jag när jag kikade in på Hultbergs hemsida :)
Min märr stod ju uppstallad hos honom för sådär 7år sedan eller var det 8 år sedan då hon betäcktes med Ride the Night. Det var innan hon kom i min ägo.
Har hört endel bra saker om Hultberg, dock inte allt då jag vet inte mycket mer än det jag hört.
Träffade dessutom Hultberg hos Fromell oxå när jag hade hand om en av Hultbergs unghästar, den ena efter Turnpike Taylor.

Lycka till med din nästkommande SP-avkomma!
Förresten,det låter lockande med SP ang.priset :angel:
Ska inte avla på märren iår, blir väl lite för mycket o göra för min del annars...Dvs gråhårig. :D

Det finns säkert några frysta små simmare kvar. Hade man fått och priset varit 10 000 hade jag stått först i kön... :D

Ja, det var det jag undrade...Började fundera lite ang. Express Ride. Har inte riktigt vaknat till så jag tänkte aldrig på det där bara att han skulle va pappan till Ride the Night :D

Igår hörde jag sägas att det är risk att få väldigt stora avkommor efter Silver Pine. Kan det verkligen stämma att det kommer från honom? Någon som vet?

Har faktiskt ingen aning. Det beror väl på modern? Hur hög är Silver Pine, då? har för mej att han är lite över 160?
Jag skulle inte vilja ha för stora avkommor. Min märr är bara 152 eller 153mkh, men hennes 1a avkomma efter Ride the Night blev ganska stor faktiskt. Tror att han är runt 160 eller nåt. Pappan är ju 165, tror jag.

Silver Pine är en lätt racertyp. Jag vet inte hur hög han är, men det är ínte en grov häst. De avkommor jag har sett är också lätta och lika sin pappa.

SP är 164 cm hög fram. 164 cm hög bak och 167 cm lång

Lämnar vad jag vet ganska stort.
Vi hade en dräktig med honom men det gick inget vidare.
AM

Jag har fått intrycket att han lämnar ganska stora avkommor. Kan inte påminna mig att jag sett någon som varit riktigt liten. Jag hade inte kallat dem racertyper utan rejäla hästar.

Jag har träffat Sonett Hornline (trevlig möderne på den märren... :d ) hon är väldigt nära 170 cm, hennes granne är en liten märr på 150 cm så hon ser gigantisk ut. :eek:

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Ramona
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar