Silver Pine

Conversation Piece

Trådstartare
Någon som funderar påa tt betäcka med Silver Pine? I så fall kan vi gå ihop och få reducering på levande föl-avgiften med 2 500 kr/sto. Jag har mitt sto bokat. :D

Sv: Silver Pine

:D Jag har fött upp en efter Silver Pine :love:
Ville Världsvan ...nu vet jag inte vad som hänt , kanske är han ridhäst :cry:

JOONJOKMHNGNG.jpg

JOONJOLOINHRQ.jpg

Snyyyyyyygg

Så lik pappa! (Sin pappa, alltså. Inte min.)

Jag säger då det, Silver Pine. Snygga är de i alla fall. Och det kan behövas på Klarabella... ;)

Jag skötte om Silver Pine en sommar när jag jobbade på Staro och nu äntligen har jag råd att betäcka med honom. Jag älskar den hästen verkligen.

Jag var väldigt intresserad av honom innan men jag vet inte vad som satt griller på mig i huvudet nu....
hugh, jag får en klump i halsen när du säger äntligen har du fått råd o betäcka med honom. Jag funderar på att betäcka med en över 20. EGENTLIGEN ar jag inte råd.....
Kanske skulle ta silver pine...

:D Jag har fött upp en efter Silver Pine :love:
Ville Världsvan ...nu vet jag inte vad som hänt , kanske är han ridhäst :cry:

Så trist, jag vill minnas att Mr Världsvan inte är såååå gammal och att han var i alla fall hyfsad.... Var det inte Dagfinn som körde honom mycket förut?

Usch,han lämnar ju mest vimsbollar.

Trevligt. Du kanske missade det, men jag skrev just att jag har mitt sto bokat till honom.

Och jag råkar vara mycket förtjust i hästen och jätteglad för att jag ska få en avkomma efter honom.

Och jag kan leta upp folk som säger detsamma om precis varenda hingst som finns tillgänglig.

/Stött

Jag var väldigt intresserad av honom innan men jag vet inte vad som satt griller på mig i huvudet nu....
hugh, jag får en klump i halsen när du säger äntligen har du fått råd o betäcka med honom. Jag funderar på att betäcka med en över 20. EGENTLIGEN ar jag inte råd.....
Kanske skulle ta silver pine...

Våga! Han är ju så fin! :)

Allvar? Är han så "billig" just nu? :eek:

Det är ju inte så farligt dyrt om man jämför med hingsten till avkomman som ligger i mitt sto mage :crazy:
Njae, 20 papp för fölavgiften är nog inte så jättedyrt men det är ändå dyrt. Travavel är dyr & svår.....Men det är jättekul att du bokat ditt sto till honom! :)

Ja. Jag tycker att det är ett alternativ till att låta gamla märren gå tom i alla fall nu när han är så "prisvärd". Nu finns det väl många som tycker att han inte precis är något bra att avla på överhuvudtaget, han har ju verkligen inte levt upp till förväntningarna. Men för mig, som ska ha en häst att ha kvar och leka med själv och vill ha en vacker häst, så passar det utmärkt.

Tack för de vänliga orden!

Senast ändrad:

Ja, han är ju från första kullen, född 2000...Han har ju varit rapporterad några ggr och bytte tränare, gjorde en start där ( fick kvala om ) och var rapporterad där också, sen försvann han till värmland igen o en tjej står som ägare men inte tränare....

Lines....Jag har haft flera Silver Pinare och ingen har varit vimsig, Ville är tryggheten o klokheten himself :love: ALLA som haft med honom o göra gillar honom...klokare hingst får man leta efter...

Senast ändrad:

Nu belv jag glad! Det var roligt att höra.

Jag träffade som sagt Silver Pine en säsong när jag jobbade på stuteri och han var alldeles, alldeles underbar, som Askungen skulle säga.

Jo, du gör ju precis som du vill! :idea: Alla väljer hingstar som de tycker är fina o kanske passar till deras märrar, så varför inte?

Ville gick 15,5 full väg i sin fjärde start tror jag, kapacitet finns allt i honom, men sen har det hänt en del saker under tiden som inte är hästens fel som jag inte vill lägga ut på nätet, men bl a solros har sett honom fler ggr än jag på banan och han har gått många lopp o inte varit fräsh :mad:

Ja jag lyckönskar dig med ditt val...jag har slutat föda upp hästar och får min sista fölunge i år e San Pellegrino..märren är såld, sen får det vara bra :bow:

För att ytterligare göra dig glad så är han ju inte så dålig faktiskt
Han har 3 miljonärer på 507 avkommor och en segerprocent på (5 216 starter, 591 segrar) orkar inte räkna men över 10% ....fler miljonärer är ju på G , han äldsta är ju faktiskt bara 7 år än...

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Ramona
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar