Silver Pine (varmblodig travare)

Jag har bara sett Silver Pinare som föl och ett-åringar, och tycker att de är på gränsen till tunga.

I stallet där min pojkvän jobbar har de haft 3 Silver Pinare... en som var väldigt stor och tung... Den andra är rätt stor men väldigt, väldigt fin, lätt i typen och har det jättelätt för sig... Tyvärr haft rätt mycket problem med kroppen i övrigt...
Sista var ett sto som oxå var jättefint, normalstort och rätt så nätt...
Tror det beror rätt mycket vad man har för sto till Silver Pine, inga stora kollosser, för då blir det nog flodhästar...

Vi funderar fö att betäcka med honom till sommaren...

Mvh Johanna

Jag har inte sett honom senaste året men redan som föl var han stor, stoet är drygt 160 cm och kraftig och hennes avkomma e Big Spender är uppåt 170 cm.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 126
Senast: Myrten
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 656
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023