sthu

Trådstartare
Jag ska göra egen havredryck och behöver en silduk.
Funkar det lika bra med en vävd handduk? Eller en bit linneväv?
 
Bara att prova, folk har använt allt från gardiner till strumpbyxor. Linneväv är väl klassiskt i sammanhanget annars.
 
Jag har använt köksduk när jag gjort sojamjölk, det blev bra. Borde funka för havredryck också.

Det beror på vad du vill spara i havredrycken. En glesare duk ger ju mer igenomtränglighet, då kan du förlora en del fiber och stärkelse...

Blev lite nyfiken nu, hur ska du göra drycken? :)
 
Senast ändrad:
Blev lite nyfiken nu, hur ska du göra drycken? :)

Man ska visst bara mixa nån dl havregryn med vatten och en skvätt olja, sen sila.
Jag testade med en sil förra gången men då fick jag med en massa kli i drycken (inte så gott i kaffet).

Så den här gången ska jag testa med en kökshandduk i finvävt linne. Funkar det inte tar jag en annan handduk.


Tack allihop!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 192
Senast: LinnK
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
523
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ ”Du kan bara få din sjukresa betald om du har valt att söka vård i den region där du är folkbokförd. Om du på egen hand väljer att vända...
Svar
6
· Visningar
508
Senast: Manji
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 508
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp