sthu

Trådstartare
Jag ska göra egen havredryck och behöver en silduk.
Funkar det lika bra med en vävd handduk? Eller en bit linneväv?

Bara att prova, folk har använt allt från gardiner till strumpbyxor. Linneväv är väl klassiskt i sammanhanget annars.

Jag har använt köksduk när jag gjort sojamjölk, det blev bra. Borde funka för havredryck också.

Det beror på vad du vill spara i havredrycken. En glesare duk ger ju mer igenomtränglighet, då kan du förlora en del fiber och stärkelse...

Blev lite nyfiken nu, hur ska du göra drycken? :)

Senast ändrad:
Blev lite nyfiken nu, hur ska du göra drycken? :)

Man ska visst bara mixa nån dl havregryn med vatten och en skvätt olja, sen sila.
Jag testade med en sil förra gången men då fick jag med en massa kli i drycken (inte så gott i kaffet).

Så den här gången ska jag testa med en kökshandduk i finvävt linne. Funkar det inte tar jag en annan handduk.

Tack allihop!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: cili
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 049
Senast: SaraXX
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 046
Senast: EZMK
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hudvårdstråden 2
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Härnösand