Sil till äldre diskho

sthu

Trådstartare
Var kan jag få tagit en sån här?
16574308117597030341306428625573.webp

Eller egentligen, ett bakstycke till en sån. Den lossnade häromdagen och jag blir tokig på att den inte ligger still.
 
Lärare sagt än gjort misstänker jag.. Vet en duktig plåtslagare typ 5 mil bort, men han har ju aldrig tid..
Plåtslagare är nog inte den du söker. Snarare en svetsare? Finns nån metallverkstad/industri i närheten?

Min far jobbade som reparatör på en industri och hade kompetens att svetsa alla metaller. Väldigt händigt. :)
 
Plåtslagare är nog inte den du söker. Snarare en svetsare? Finns nån metallverkstad/industri i närheten?

Min far jobbade som reparatör på en industri och hade kompetens att svetsa alla metaller. Väldigt händigt. :)

Jo det finns metallindustri i närheten. Men jag kan inte riktigt knalla in där hursomhelst..

Jag vill nog lösa det på egen hand.
 
Det behövs inte en metallindustri eller nån med svart bälte i svetsning för att fixa ett bakstycke till en diskhosil.

Det räcker med en random metallbit som passar, med ett hål förborrat för en skruv.

Det behöver inte vara jättevackert. De varelser som bor på den sidan silen har inget större utvecklat estetiksinne.
 
Det behövs inte en metallindustri eller nån med svart bälte i svetsning för att fixa ett bakstycke till en diskhosil.

Det räcker med en random metallbit som passar, med ett hål förborrat för en skruv.

Det behöver inte vara jättevackert. De varelser som bor på den sidan silen har inget större utvecklat estetiksinne.
Är inte med på hur en metallbit skulle hjälpa faktiskt.. det sitter en idag, men det hjälpte föga.
 
Är inte med på hur en metallbit skulle hjälpa faktiskt.. det sitter en idag, men det hjälpte föga.

Silen och metallbiten kläms ihop med hjälp av en skruv, och fästs på så sätt i rätt läge.
Om metallbiten hjälper föga är det för att den inte längre passar due to nötning av ho (vrid på metallbiten) eller metallbit (byt eller modifiera metallbit), alternativt att skruven inte längre gängar för att gängor (gänga om) eller skruv (byt skruv) har blivit för slitna.

Det är också möjligt att det inte funkar för att sil, skruv och metallbit används felaktigt,
men där är vi väl inte?

Foto på ho-hålet, skruv och bakstycke?
 
Silen och metallbiten kläms ihop med hjälp av en skruv, och fästs på så sätt i rätt läge.
Om metallbiten hjälper föga är det för att den inte längre passar due to nötning av ho (vrid på metallbiten) eller metallbit (byt eller modifiera metallbit), alternativt att skruven inte längre gängar för att gängor (gänga om) eller skruv (byt skruv) har blivit för slitna.

Det är också möjligt att det inte funkar för att sil, skruv och metallbit används felaktigt,
men där är vi väl inte?

Foto på ho-hålet, skruv och bakstycke?
Jag fattar inte hur du menar.
16574528179654296109894448055526.webp
 
Nej, den ligger löst på botten bara. Det går inte skruva åt den på något sätt.
Metallbiten ska snäppas fast i hålet, sen skruvar man dit silen.

Kan hända den genom åren blivit för nött och inte längre räcker till och därmed behöver bytas.

Har exakt samma i källarhon och har haft såna även förut.
 
Nej, den ligger löst på botten bara. Det går inte skruva åt den på något sätt.

Lösning fetad:
Silen och metallbiten kläms ihop med hjälp av en skruv, och fästs på så sätt i rätt läge.

Om metallbiten hjälper föga är det för att den inte längre passar due to nötning av ho (vrid på metallbiten) eller metallbit (byt eller modifiera metallbit), alternativt att skruven inte längre gängar för att gängor (gänga om) eller skruv (byt skruv) har blivit för slitna.
 

Liknande trådar

Hemmet Finns det någon slags sil som passar en sån här gammal diskho? Ca fem centimeter i diameter Det fastnar ju mängder med matrester där...
Svar
15
· Visningar
764
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 143
Senast: Hazel
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
976
Senast: Blyger
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 087
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp