Jag ska se dressyren på söndag fm tillsammans med pappa. Sen lär jag vanka runt på mässan några h på em o jag känner mig själv rätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur varmt/kallt är det på friends?
På mässan lär det bli varmt antar jag, men när man sitter och tittar? Hur varmt klädd vill man vara?
Och går man ute mellan parkeringshus och arenan? Var så länge sen jag var där, så jag minns inte
Hur är mässan nu för tiden, är det nåt att ha? Funderar på att ta en sväng dit fredag eftermiddag, har bara inte bestämt mig för om det är värt en showbiljett bara för att se islandshästarna eller om man ska nöja sig med mässan (å andra sidan är ju prisskillnaden inte så stor).
http://www.swedenhorseshow.se/sihs/wp-content/uploads/2018/11/Utstallarlista2018.pdfMärkligt nog kan jag inte hitta listan för utställare på mässan ( förutom den för hästraserna på stallbacken), det kunde man göra förut då var det lättare om man letade efter något specifikt.
Annars kan du ju kika på paddockprogrammet på stallbacken där olika raser presenteras och gör diverse uppvisningar som tex kallblodsdressyr, we, agility, beridet bågskytte mm och se om det finns något som intresserar dig.
Divorce your horse AB? Hur tänkte man där?
Eller hur, tänkte sammaDivorce your horse AB? Hur tänkte man där?
Grattis!!Jag och dottern ska dit lördag förmiddag. Vi hade inte tänkte åka i år då det är och varit en del kostnader för hästen.
Men så vann jag hästsjäl/eldsjälspriset från StRF på vår lokaltävling, kunde inte kommit lägligare
Som @Görel skrev, det är lite olika hur man är som hästmänniska, även jag är en sådan som letar efter bra funktion och kvalitet till bra pris och då kan det vara lite halvsvårt att hitta vettiga grejer. Jag hittade en hjälm jag älskade förra året som jag var för långsam att slå till på. Men nu köpte jag den hjälmen i somras i alla fall, 700 kronor dyrare.Hur är mässan nu för tiden, är det nåt att ha? Funderar på att ta en sväng dit fredag eftermiddag, har bara inte bestämt mig för om det är värt en showbiljett bara för att se islandshästarna eller om man ska nöja sig med mässan (å andra sidan är ju prisskillnaden inte så stor).
Tror du inte att gårdsägare är intresserade av box/hinder/stall?Som @Görel skrev, det är lite olika hur man är som hästmänniska, även jag är en sådan som letar efter bra funktion och kvalitet till bra pris och då kan det vara lite halvsvårt att hitta vettiga grejer. Jag hittade en hjälm jag älskade förra året som jag var för långsam att slå till på. Men nu köpte jag den hjälmen i somras i alla fall, 700 kronor dyrare.
Tycker överlag att de tar in många ganska konstiga montrar, förra året var det ju någon sheik? tror jag? som hade en jättestor lyxig monter med typ en snofsig sadel i där ingen gick in. Sedan tycker jag det är onödigt med alla dessa box/hinder/stall företagen som tar upp mycket plats men ingen är särskilt intresserad, de hade gärna fått maka sig.
Förra året tog ju även de där konstiga skakplattorna massa plats till ingen nytta.
Jag som nu bara har unghäst (med klinikfakturor, samt vän med ridsportsbutik) tänkte hålla shoppandet nere, så bra priser skiter jag fullständigt i, går i så fall hellre och tittar på fina, alldeles för dyra saker. Totalt ointresserad av alla "standardbutiker" som man kommer åt överallt, hela tiden. Då kollar jag egentligen hellre på transporter och boxar.Som @Görel skrev, det är lite olika hur man är som hästmänniska, även jag är en sådan som letar efter bra funktion och kvalitet till bra pris och då kan det vara lite halvsvårt att hitta vettiga grejer. Jag hittade en hjälm jag älskade förra året som jag var för långsam att slå till på. Men nu köpte jag den hjälmen i somras i alla fall, 700 kronor dyrare.
Tycker överlag att de tar in många ganska konstiga montrar, förra året var det ju någon sheik? tror jag? som hade en jättestor lyxig monter med typ en snofsig sadel i där ingen gick in. Sedan tycker jag det är onödigt med alla dessa box/hinder/stall företagen som tar upp mycket plats men ingen är särskilt intresserad, de hade gärna fått maka sig.
Förra året tog ju även de där konstiga skakplattorna massa plats till ingen nytta.
Jo absolut, men de har ju gigantisk monter! Där de bara har massa luft och typ några kataloger att bläddra i. Så står det typ en person där i timmen och pratar med en säljare. Tycker absolut de passar in där, det är mest monterstorlek i förhållande till innehåll som irriterar min hjärna som gillar högeffektivitetTror du inte att gårdsägare är intresserade av box/hinder/stall?
Ja det är mycket mer och mycket större! Paddocken är verkligen värt ett besök - grejerna som händer i paddocken är spännande på ett annat sätt an de stora showerna och tävlingarna. En av mina favoritminnen från förra året är när tre helt missanpassade ekipage skuttade hinder i paddocken och sedan fick prata med coach/domare som gick igenom vad de gjorde bra och vad de kunde gjort bättre.Jag som nu bara har unghäst (med klinikfakturor, samt vän med ridsportsbutik) tänkte hålla shoppandet nere, så bra priser skiter jag fullständigt i, går i så fall hellre och tittar på fina, alldeles för dyra saker. Totalt ointresserad av alla "standardbutiker" som man kommer åt överallt, hela tiden. Då kollar jag egentligen hellre på transporter och boxar.
Paddocken verkar ju som en kul grej, dock, så det kanske gör det värt det. Mässan som var när de var i Globen vill jag minnas som alldeles för liten för att vara nåt att hänga i julgranen, men det var några år sen jag var där (och jämförde med Eurohorse-mässan i samband med Göteborg Horse Show, som jag besökt innan...) och det ser ju ut som att de utökat sen dess.