Hur varmt/kallt är det på friends?
På mässan lär det bli varmt antar jag, men när man sitter och tittar? Hur varmt klädd vill man vara?
Och går man ute mellan parkeringshus och arenan? Var så länge sen jag var där, så jag minns inte :o
 
Hur varmt/kallt är det på friends?
På mässan lär det bli varmt antar jag, men när man sitter och tittar? Hur varmt klädd vill man vara?
Och går man ute mellan parkeringshus och arenan? Var så länge sen jag var där, så jag minns inte :o

Jag tycker att det är rätt varmt, definitivt varmare än Globen där jag alltid frös. Man behöver inte ha vinterytterkläder på sig.
 
Jag brukar ha munkjacka och det räcker gott och väl för att sitta på läktarna. Nån form av jacka är dock bra, arenan har parkering uppe på kragen ute men mall of scandinavia har inneparkering men du måste ändå gå ut en liten bit för att komma dit. Beror helt på hur mycket folk som tar bilen och hur mycket de bygger.

Själv ska jag jobba i stallarna, igen. kommer väl titta på det mesta som inte är hoppning när jag inte jobbar.
 
Hur är mässan nu för tiden, är det nåt att ha? Funderar på att ta en sväng dit fredag eftermiddag, har bara inte bestämt mig för om det är värt en showbiljett bara för att se islandshästarna eller om man ska nöja sig med mässan (å andra sidan är ju prisskillnaden inte så stor).
 
Hur är mässan nu för tiden, är det nåt att ha? Funderar på att ta en sväng dit fredag eftermiddag, har bara inte bestämt mig för om det är värt en showbiljett bara för att se islandshästarna eller om man ska nöja sig med mässan (å andra sidan är ju prisskillnaden inte så stor).

Det beror nog på vad man är ute efter. Min kompis som gärna köper märkeskläder tycker att hon kan göra fynd. Jag som struntar helt i märken utan vill hitta användbara prylar till mig eller hästarna till vettiga priser hittar sällan något. Förra året tror jag att jag bara köpte en Mullemugg och inte ens hittade något intressant på Börjes. De senaste åren tycker jag att det mest varit försäljare som velat vara exklusiva vilket är helt ointressant för mig.
 
Märkligt nog kan jag inte hitta listan för utställare på mässan ( förutom den för hästraserna på stallbacken), det kunde man göra förut då var det lättare om man letade efter något specifikt.
Annars kan du ju kika på paddockprogrammet på stallbacken där olika raser presenteras och gör diverse uppvisningar som tex kallblodsdressyr, we, agility, beridet bågskytte mm och se om det finns något som intresserar dig.
 
Märkligt nog kan jag inte hitta listan för utställare på mässan ( förutom den för hästraserna på stallbacken), det kunde man göra förut då var det lättare om man letade efter något specifikt.
Annars kan du ju kika på paddockprogrammet på stallbacken där olika raser presenteras och gör diverse uppvisningar som tex kallblodsdressyr, we, agility, beridet bågskytte mm och se om det finns något som intresserar dig.
http://www.swedenhorseshow.se/sihs/wp-content/uploads/2018/11/Utstallarlista2018.pdf
 
Jag och dottern ska dit lördag förmiddag. Vi hade inte tänkte åka i år då det är och varit en del kostnader för hästen.
Men så vann jag hästsjäl/eldsjälspriset från StRF på vår lokaltävling, kunde inte kommit lägligare :bow::bow:
Grattis!!
 
Det byggs VÄLDIGT mycket runt och till och med PÅ Friends (de bygger ett hotell på ingången) så parkering kan bli ett problem i år. Just a heads up!
 
Hur är mässan nu för tiden, är det nåt att ha? Funderar på att ta en sväng dit fredag eftermiddag, har bara inte bestämt mig för om det är värt en showbiljett bara för att se islandshästarna eller om man ska nöja sig med mässan (å andra sidan är ju prisskillnaden inte så stor).
Som @Görel skrev, det är lite olika hur man är som hästmänniska, även jag är en sådan som letar efter bra funktion och kvalitet till bra pris och då kan det vara lite halvsvårt att hitta vettiga grejer. Jag hittade en hjälm jag älskade förra året som jag var för långsam att slå till på. Men nu köpte jag den hjälmen i somras i alla fall, 700 kronor dyrare. :meh:

Tycker överlag att de tar in många ganska konstiga montrar, förra året var det ju någon sheik? tror jag? som hade en jättestor lyxig monter med typ en snofsig sadel i där ingen gick in. Sedan tycker jag det är onödigt med alla dessa box/hinder/stall företagen som tar upp mycket plats men ingen är särskilt intresserad, de hade gärna fått maka sig.
Förra året tog ju även de där konstiga skakplattorna massa plats till ingen nytta.
 
Som @Görel skrev, det är lite olika hur man är som hästmänniska, även jag är en sådan som letar efter bra funktion och kvalitet till bra pris och då kan det vara lite halvsvårt att hitta vettiga grejer. Jag hittade en hjälm jag älskade förra året som jag var för långsam att slå till på. Men nu köpte jag den hjälmen i somras i alla fall, 700 kronor dyrare. :meh:

Tycker överlag att de tar in många ganska konstiga montrar, förra året var det ju någon sheik? tror jag? som hade en jättestor lyxig monter med typ en snofsig sadel i där ingen gick in. Sedan tycker jag det är onödigt med alla dessa box/hinder/stall företagen som tar upp mycket plats men ingen är särskilt intresserad, de hade gärna fått maka sig.
Förra året tog ju även de där konstiga skakplattorna massa plats till ingen nytta.
Tror du inte att gårdsägare är intresserade av box/hinder/stall? :)
 
Som @Görel skrev, det är lite olika hur man är som hästmänniska, även jag är en sådan som letar efter bra funktion och kvalitet till bra pris och då kan det vara lite halvsvårt att hitta vettiga grejer. Jag hittade en hjälm jag älskade förra året som jag var för långsam att slå till på. Men nu köpte jag den hjälmen i somras i alla fall, 700 kronor dyrare. :meh:

Tycker överlag att de tar in många ganska konstiga montrar, förra året var det ju någon sheik? tror jag? som hade en jättestor lyxig monter med typ en snofsig sadel i där ingen gick in. Sedan tycker jag det är onödigt med alla dessa box/hinder/stall företagen som tar upp mycket plats men ingen är särskilt intresserad, de hade gärna fått maka sig.
Förra året tog ju även de där konstiga skakplattorna massa plats till ingen nytta.
Jag som nu bara har unghäst (med klinikfakturor, samt vän med ridsportsbutik) tänkte hålla shoppandet nere, så bra priser skiter jag fullständigt i, går i så fall hellre och tittar på fina, alldeles för dyra saker. :D Totalt ointresserad av alla "standardbutiker" som man kommer åt överallt, hela tiden. Då kollar jag egentligen hellre på transporter och boxar.

Paddocken verkar ju som en kul grej, dock, så det kanske gör det värt det. Mässan som var när de var i Globen vill jag minnas som alldeles för liten för att vara nåt att hänga i julgranen, men det var några år sen jag var där (och jämförde med Eurohorse-mässan i samband med Göteborg Horse Show, som jag besökt innan...) och det ser ju ut som att de utökat sen dess.
 
Tror du inte att gårdsägare är intresserade av box/hinder/stall? :)
Jo absolut, men de har ju gigantisk monter! Där de bara har massa luft och typ några kataloger att bläddra i. Så står det typ en person där i timmen och pratar med en säljare. Tycker absolut de passar in där, det är mest monterstorlek i förhållande till innehåll som irriterar min hjärna som gillar högeffektivitet :D
 
Jag som nu bara har unghäst (med klinikfakturor, samt vän med ridsportsbutik) tänkte hålla shoppandet nere, så bra priser skiter jag fullständigt i, går i så fall hellre och tittar på fina, alldeles för dyra saker. :D Totalt ointresserad av alla "standardbutiker" som man kommer åt överallt, hela tiden. Då kollar jag egentligen hellre på transporter och boxar.

Paddocken verkar ju som en kul grej, dock, så det kanske gör det värt det. Mässan som var när de var i Globen vill jag minnas som alldeles för liten för att vara nåt att hänga i julgranen, men det var några år sen jag var där (och jämförde med Eurohorse-mässan i samband med Göteborg Horse Show, som jag besökt innan...) och det ser ju ut som att de utökat sen dess.
Ja det är mycket mer och mycket större! Paddocken är verkligen värt ett besök - grejerna som händer i paddocken är spännande på ett annat sätt an de stora showerna och tävlingarna. En av mina favoritminnen från förra året är när tre helt missanpassade ekipage skuttade hinder i paddocken och sedan fick prata med coach/domare som gick igenom vad de gjorde bra och vad de kunde gjort bättre.
Tror det var en smäcker supersnäll welsh, en liten istadig shettis med mullementalitet och en pytteliten frieser som hoppade som en kratta :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
750
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 494
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 543
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp