Jag och sonen åker in på matinén i morgon och jag funderar på hur vi ska ta oss in.
Min tränare sa att hon förra året åkt buss från Danderyd som stannade precis utanför arenan. Har försökt hitta info om det men vet inte vart jag ska leta. Någon som kan hjälpa mig?
Vore ju väldigt smidigt att slippa gå längre sträckor med en fem-åring. 😊
 
Jag och sonen åker in på matinén i morgon och jag funderar på hur vi ska ta oss in.
Min tränare sa att hon förra året åkt buss från Danderyd som stannade precis utanför arenan. Har försökt hitta info om det men vet inte vart jag ska leta. Någon som kan hjälpa mig?
Vore ju väldigt smidigt att slippa gå längre sträckor med en fem-åring. 😊
Vad kul!

Kolla sl.se för resväg/tid, danderyds sjukhus - friends arena Superenkelt
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20181130-163622_Chrome.jpg
    Screenshot_20181130-163622_Chrome.jpg
    96,7 KB · Visningar: 12
Är det jättesvårt med parkering? Nån som har koll?
Vi har inga andra alternativ än att ta bilen, och kommer dit framåt eftermiddagen. Finns det parkering då eller är det helt kört?
 
Är det jättesvårt med parkering? Nån som har koll?
Vi har inga andra alternativ än att ta bilen, och kommer dit framåt eftermiddagen. Finns det parkering då eller är det helt kört?
Förra året kom vi strax innan matinén började. Åkte i god tid men det var väldigt mycket köer in till arenastaden och få parkeringsplatser i p-garaget. Men allra högst upp/längst bort fanns några kvar. Så omöjligt är det inte men ta till med tid.
 
Ja fast den extrainsatta (?)arenabussen kommer ju inte upp där? Jag har självklart kollat reseplaneraren.
Jaha, jag fatta inte att det skulle vara en "extrainsatt arenabuss". Låter märkligt eftersom då borde de ha en sån buss varje gång det är nåt på Friends?
Däremot gissar jag att det finns ett vanligt busstopp utanför entrén, annars vore de väl konstigt? :)
 
Ska dit på söndag. Första gången jag brukar annars åka varje år till Göteborg så detta ska bli spännande.

Min syssling bor i Gnesta så vi pallrar oss därifrån frågan är om vi inte ska be om skjuts så vi slipper leta parkeringsplats till bil.

Jag ligger för närvarande sjuk i infulensa och fått 3 rejäla fina finnar/bölder i ansiktet och håller på att utveckla värsta munsåret så ser ni någon gå runt med täckt ansikte är det jag. Väntar bara på att få sån där härlig ögoninflammation också.

Fan
 
Jaha, jag fatta inte att det skulle vara en "extrainsatt arenabuss". Låter märkligt eftersom då borde de ha en sån buss varje gång det är nåt på Friends?
Däremot gissar jag att det finns ett vanligt busstopp utanför entrén, annars vore de väl konstigt? :)
Det gör ju inte det utan man får gå en bra bit verkar det som. Vid större evenemang sätter man (men vem?)in direktbussar.
 
Jaha, jag fatta inte att det skulle vara en "extrainsatt arenabuss". Låter märkligt eftersom då borde de ha en sån buss varje gång det är nåt på Friends?
Däremot gissar jag att det finns ett vanligt busstopp utanför entrén, annars vore de väl konstigt? :)

Har du sökt på Mall of Scandiavia istället? Där verkar det stanna en buss och det är ju skönare och varmare gå genom själva MoS
 
Har du sökt på Mall of Scandiavia istället? Där verkar det stanna en buss och det är ju skönare och varmare gå genom själva MoS
Ja jag ändrade min sökning nyss och efter två bussbyten så hamnar man 66m från arenan. Det känns överkomligt. 😊
 
Jaha, jag fatta inte att det skulle vara en "extrainsatt arenabuss". Låter märkligt eftersom då borde de ha en sån buss varje gång det är nåt på Friends?
Däremot gissar jag att det finns ett vanligt busstopp utanför entrén, annars vore de väl konstigt? :)
Har de inte det då?
Bussar har jag inte stenkoll på, däremot går det ofta extra pendeltåg vid större friends-evenemang. Men vid horse show kommer oftast publiken lite utspridd under dagen, då sätter man inte in extratåg då det inte anses motiverat pga det och publiksiffran per dag, och alla tar ju itne tåget heller.
Vet inte hur fulla tågen brukar vara under horse showhelgen, någon som åker pendeltåg och har koll?).
Vid fotbollsmatcher däremot när alla (bråkstakar) ska dit och hem på en gång sätts det in extratåg om det är en stor publiksiffra.

Däremot om någon kommer söderifrån med tåget som passerar Älvsjö imorgon eller söndag hade jag sagt att ni ska ha koll och kanske ha lite extra tid på er.
Har varit lite struligt där med elfel någon timme flera förmiddagar i rad så tågen försenats med 10-30min.
 
Varifrån kommer hästarna i Stjärnornas hoppning? Eller alltså, hur kommer de med där?
Såg att hästen Lina Hedlund red bara har gjort nån lokal start 2017 och sen tävlat lite högre för några år sedan. Men det verkar ju inte vara superrutinerade hästar alltid, eller iallafall inte "färsk" rutin. Lite nyfiken på hur de hittas och väljs ut :)
 
Varifrån kommer hästarna i Stjärnornas hoppning? Eller alltså, hur kommer de med där?
Såg att hästen Lina Hedlund red bara har gjort nån lokal start 2017 och sen tävlat lite högre för några år sedan. Men det verkar ju inte vara superrutinerade hästar alltid, eller iallafall inte "färsk" rutin. Lite nyfiken på hur de hittas och väljs ut :)

Det är tränarna som har i uppgift att hitta hästarna. Dvs. Lena Bredberg som varit ansvarig över tävlingen sedan start hittar många av hästarna via kontakter. Hon driver Stora Wäsby Fältrittklubb (där många av hästarna står/har stått) som är en av stockholms största privatklubbar så det finns många trådar där :) Något år har det haft en "audition" för utomstående.
 
Det är tränarna som har i uppgift att hitta hästarna. Dvs. Lena Bredberg som varit ansvarig över tävlingen sedan start hittar många av hästarna via kontakter. Hon driver Stora Wäsby Fältrittklubb (där många av hästarna står/har stått) som är en av stockholms största privatklubbar så det finns många trådar där :) Något år har det haft en "audition" för utomstående.

Aha, tack för svar!
De hästarna imponerar nog nästan mest på mig, att gå in i den miljön och tävla kan ju inte vara nåt de är vana vid och ändå sköter de det så bra!
 
Aha, tack för svar!
De hästarna imponerar nog nästan mest på mig, att gå in i den miljön och tävla kan ju inte vara nåt de är vana vid och ändå sköter de det så bra!

Verkligen!
De brukar dock vara på friends redan på onsdagen allihopa för att verkligen få gott om tid på sig att träna på plats flera dagar före start. De brukar också åka på P&J innan för att ryttarna skall lära sig hur hästarna fungerar på nya tävlingsplatser. Så det läggs mycket tid på förberedelserna.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
750
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 494
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 543
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp