Jag kommer som vanligt jobba i stallarna i år. Kommer att se det jag hinner se när jag inte jobbar, och kommer förmodligen vara sådär dööödstrött på söndagen som jag alltid är efter att haft nattpasset i stallet och behöva gå upp tidigt för att titta på kür. Tre timmar hoppas jag hinna sova mellan lördag och söndag i år, på det vanliga ganska otrevliga hotellet.
Det kommer förmodligen bli sista året i stallarna. Efter 8 år har jag lite tröttnat på att vår volontärgrupp blir utnyttjade till tusen utan att få något, när alla andra volontärgrupper får allt och lite till. Det känns supertråkigt för jag gillar verkligen att jobba i stallarna och alla vänner man träffar där men nej, någonstans får man sätta stopp. Kanske lyxar till det och köper ett helgpass nästa år istället - det kostar mindre än det kostar att vara ledig från jobbet och jobba arslet av sig i stallarna utan att få något för det.
Men i alla fall, fick lite insider information om strömsholms nummer och det verkar jättecoolt ju! Sedan måste man ju se shettisgaloppen, körningen, dressyren, islandshästarna, fina fina Mistral med mera
och Torsten! Torsten är jätteviktig!
På mässan skall jag se mig om efter en ny vinterstall/ridjacka. Jag har letat som en galning i två år nu utan att hitta någon
De är antingen för tunna eller alldeles för vida och konstiga, eller för korta, eller utan ridsprund där bak. uhip jackorna ser ganska smarta ut antar jag men ändå ganska ömtåliga/att de inte tål väta och är dessutom sviiindyra. Mitt mission att hitta jacka är banne mig impossible.