P

prallan

Finns det ingen sån tråd redan?? Jag kunde inte hitta iaf, isf får någon gärna läka och moderator stänga denna.

Vilka ska dit?

Jag ska bara gå på torsdagen och bara mässan :D Någon annan som har samma plan?? :)

Är det någon som vet varför paddockprogrammet inte är släppt ännu?
 
Ska gå torsdag och fredag på föreställningarna och lördag bara mässan!
Har för mig paddockprogrammet kom sent förra året också?
 
Jag ska på utbildning med jobbet ons-fre och bor på friends. Borde spendera torsdag kväll med instuderingsmaterial, men.... :angel:

Vore ju kul att träffa några Bukefalister :) Om inte annat för att säga hej och visa upp sina fynd :D Om man sätter tid och plats så kan man ju komma dit ifall det passar med ens planer.
 
Brukar åka torsdag + fredag. I år blir det sista passet lördag + hela söndag. Vi åker nog upp på dagen på lördag och tar mässan undertiden matinén är. En sväng på MOS är också inplanerad under lördagen.
 
Jag har inte varit på SIHS på "hundra år", läs... 10??? mer än det, kanske.. dels pga ansvar för egen häst, då bekantskapskretsen varit på SIHS... :p och dels pga snäva ekonomiska ramar. De ramarna är väl ganska snäva nu för tiden med. Men tack vare hjälp från kurator på min dagrehab för närvarande, så har vi skrapat fram en del fondpengar och lite annat...

Därmed tycker HON, att jag ska fira. Och jag skulle väl kunna tänka mig att fira med SIHS, problemet är att jag inte fått beviljad färdtjänst än... ansökan är inne, så jag får försöka ta tåget, halta omkring med rullator (rullstolen vågar jag inte ta med, då jag inte träningskört än och inte har någon förare av) och därmed undrar jag om det skulle kunna gå att få några tips om vandrarhem, eller hotell/pensionat inte för långt från Globen som en käring utan lokalkännedom, som KAN ha ströplatser kvar till fre-lö o lö-sö, då jag skulle kunna tänka mig att slå till på dressyren lördag söndag förmiddag.

Mvh

IngelaH

Moderator får ta bort inlägget om det inte passar.
 
Tävlingarna är inte längre i Globen utan i Friends arena i Solna.

Såg att jag stavat fel och ändrade.
 
Senast ändrad:
Du ser, så länge är det...

Någon med tips på liknande boende där... *försynt fråga*
Friendshotellet är ju perfekt men att få rum där kräver en del planering.
I övrigt känns det som Friends är tillgängligt, har sett färdtjänst åka ända fram och handikappingång finns i alla fall på sidan mot hotellet.
 
Friendshotellet är ju perfekt men att få rum där kräver en del planering.
I övrigt känns det som Friends är tillgängligt, har sett färdtjänst åka ända fram och handikappingång finns i alla fall på sidan mot hotellet.
5000 för två nätter när man googlar känns sådär. Men finns kanske annat pris om man ringer.
 
@IngelaH Friends är supertillgängligt. Det finns hissar, handikappingångar mm. Det jag kan tänka mig är svårare är att ta sig fram på mässan, den kan vara knökfull men under vissa timmar är det lugnare och då är det bra att passa på. Då brukar jag passa på, jag blir alldeles vimmelkantig av allt folk som är på mässan.
 
@IngelaH Friends är supertillgängligt. Det finns hissar, handikappingångar mm. Det jag kan tänka mig är svårare är att ta sig fram på mässan, den kan vara knökfull men under vissa timmar är det lugnare och då är det bra att passa på. Då brukar jag passa på, jag blir alldeles vimmelkantig av allt folk som är på mässan.

Jag går tjugofem steg, sätter mig på rullatorn, går 25 steg... jag kan säkert köra av ett par hälsenor o in i ett par knäveck om nån ilsket muttrar att jag är i vägen... Jag har ju ett par års halvpensionärs-vana.
 
Jag kommer som vanligt jobba i stallarna i år. Kommer att se det jag hinner se när jag inte jobbar, och kommer förmodligen vara sådär dööödstrött på söndagen som jag alltid är efter att haft nattpasset i stallet och behöva gå upp tidigt för att titta på kür. Tre timmar hoppas jag hinna sova mellan lördag och söndag i år, på det vanliga ganska otrevliga hotellet.

Det kommer förmodligen bli sista året i stallarna. Efter 8 år har jag lite tröttnat på att vår volontärgrupp blir utnyttjade till tusen utan att få något, när alla andra volontärgrupper får allt och lite till. Det känns supertråkigt för jag gillar verkligen att jobba i stallarna och alla vänner man träffar där men nej, någonstans får man sätta stopp. Kanske lyxar till det och köper ett helgpass nästa år istället - det kostar mindre än det kostar att vara ledig från jobbet och jobba arslet av sig i stallarna utan att få något för det.

Men i alla fall, fick lite insider information om strömsholms nummer och det verkar jättecoolt ju! Sedan måste man ju se shettisgaloppen, körningen, dressyren, islandshästarna, fina fina Mistral med mera :love: och Torsten! Torsten är jätteviktig!
På mässan skall jag se mig om efter en ny vinterstall/ridjacka. Jag har letat som en galning i två år nu utan att hitta någon :down: De är antingen för tunna eller alldeles för vida och konstiga, eller för korta, eller utan ridsprund där bak. uhip jackorna ser ganska smarta ut antar jag men ändå ganska ömtåliga/att de inte tål väta och är dessutom sviiindyra. Mitt mission att hitta jacka är banne mig impossible. :mad:
 
Jag går tjugofem steg, sätter mig på rullatorn, går 25 steg... jag kan säkert köra av ett par hälsenor o in i ett par knäveck om nån ilsket muttrar att jag är i vägen... Jag har ju ett par års halvpensionärs-vana.

Kör! Jag vill gärna se alla dessa stressiga, buffliga dumhuvudena utan hälsena :p
 
Jag ska se föreställningen på fredag kväll, tänkte kolla mässan på dagen. Vill kolla efter lite saker på mässan, men det brukar aldrig finnas det jag vill ha :p
 
Jag har googlat mig mer vithårig än normalt, men hittat några mindre hotell inom 1.5 - 3 km's gränsen... Kanske överkomligt med taxi då....
 
Jag har googlat mig mer vithårig än normalt, men hittat några mindre hotell inom 1.5 - 3 km's gränsen... Kanske överkomligt med taxi då....

Hotellet som ligger precis brevid friends (som jag inte kan komma på vad det heter nu bara för det) bor ryttarna oftast i. Groomar och volontärer bor på Best Western Stockholm Järva, så där är det nog rätt ont om rum nu.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
750
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 494
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 543
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp