Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kan någon förklara? Behov 49,5 Tilldelat 53,4 så långt är jag med men vad menas med Balans 7,8? Jag förstår att det är överskott av MJ men är det katastrofalt mkt och hur kommer man fram till den siffran.
Balans 7.8 betyder att du knappat in 7.8 % mer av den grejen än tabellen föreslår.
Men, kom ihåg: det de föreslår är vad en genomsnittlig häst av den typen och den träningsnivån behöver. Din häst kan behöva ligga långt över. Eller kanske bli fet på det tabellen anger och behöva ligga långt under? Det där är bara genomsnittet, mina hästar brukar behöva mer än de anger. Har man ny häst kan man börja på tabellvärden, och sedan justera när man märker att hästen behöver mer/mindre.
Gör såhär: om du känner till vad din häst åt innan och höll fint hull; knappa in det och se hur många MJ det blir. Det är förmodligen ungefär så mkt Mj din häst behöver. Då kan du leka runt med vikt och träning tills programmet föreslår ungefär samma, och räkna efter det.
Glöm sedan inte att titta på hästen så den håller det hull du vill, blir den fet: räkna igen på lite lägre värden. Tappar den; räkna på högre. När du huttat rätt är det jättelätt att göra ny foderstat när du köper hem nytt hö.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hundavel & Ras Det var ungefär det de flesta vettiga sa, men med tillägget att bernersenner tyvärr ofta har ledproblem och är en stor hund, och att en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.