Sifferexperterna SD

sjoberga

Trådstartare
Kristina Winberg, SD nyss i P1

"Det kommer att komma miljoner miljoner människor till utländska ambassader och söka asyl till Sverige."

Notera att den samlade världens befolkning uppgår till en etthundrafemtiodel av en miljon miljoner.

"Det kommer att komma miljoner miljoner människor till utländska ambassader och söka asyl till Sverige."

Notera att den samlade världens befolkning uppgår till en etthundrafemtiodel av en miljon miljoner.

Lite synd atthon inte får frågan hur man ska hjälpa flyktingarna i Libyen och varför hon tänker sig att just Libyerna skulle vara mera lämpade att hjälpa flyktingar än europer?

Kan det vara att islam är en mycket mer medmänsklig religion?

Nu är det ju bara ett uttryck och det tillför inget till den politiska debatten att ta upp det här. Det blir bara löjligt och Sverigedemokraterna skrattar bara ändå.

Kanske är det humor på ett plan men jag vet inte.

Nu är det ju bara ett uttryck och det tillför inget till den politiska debatten att ta upp det här. Det blir bara löjligt och Sverigedemokraterna skrattar bara ändå.

Kanske är det humor på ett plan men jag vet inte.

Jag har inte hört uttrycket och tycker att politiker ska vara ganska noggranna med siffror.

För mig visar det bara att man har noll koll på den värld man lever i och inte heller är särskilt intresserad av den.

Senast ändrad:
Precis, eller att någon ger henne rådet att inte använda tal större än antalet fingrar.

Att hålla sig till antal fingrar skulle inte hjälpa dessa smarta och duktiga personer nämnvärd. Betänk bara att 8 fingrar är fler än 4 fyra fingrar, därför måste ju 1/8 del vara fler eller större än 1/4 del i SDernas värld....

Jag har inte hört uttrycket och tycker att politiker ska vara ganska noggranna med siffror.

För mig visar det bara att man har noll koll på den värld man lever i och inte heller är särskilt intresserad av den.

Miljoners miljoner är förvisso utttycket och det brukar betyda sanslöst många och det var väl just det hon menade.

Det speglar på ett korrekt sätt SDs rädsla för att många flyktingar söker sig hit.

Det handlar inte om matte all .

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
106 447
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
109 106
Senast: ameo
·
Hundhälsa Hej! Jag har en äldre blandrashund från Ungern, han fyller 10 år i september. När han kom till mig som 1 åring så var han väldigt rädd...
Svar
7
· Visningar
1 615
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama