Vi tävlar inte men det är ändå smidigt att hämta inspiration från tävlingslydnad nu när aktiveringen till viss del måste ske i mörker och regn. Så vi slipar på fotgåendet. Hon har blivit riktigt bra på att hålla positionen och det går även rätt bra med sidoförflyttningar åt höger. Men sidoförflyttningarna åt vänster blir kaos. Hon fattar inte att hon ska röra sig åt sidan precis som åt höger, när jag närmar mig henne. Utan det blir lätt krock eller att jag trampar henne på tassen och så flyger hon iväg. Sen skuttar hon tillbaka för att hamna rätt. Men det känns inte som att mina övningar kommer leda oss till en fokuserad och lugn förflyttning åt vänster.
Jag behöver bryta ner det på något sätt så att hon förstår vad det handlar om och utför rörelsen medvetet istället för att desperat försöka hålla positionen fast jag "förstör" genom att trampa åt vänster.
Funderar på att lära in sidoförflyttningar framför mig, åt bägge håll, för att öva på rörelsen innan vi gör det i fotposition. Men jag är osäker på om det kommer hjälpa.
Hur har ni gjort? Har ni några tips?
Jag behöver bryta ner det på något sätt så att hon förstår vad det handlar om och utför rörelsen medvetet istället för att desperat försöka hålla positionen fast jag "förstör" genom att trampa åt vänster.
Funderar på att lära in sidoförflyttningar framför mig, åt bägge håll, för att öva på rörelsen innan vi gör det i fotposition. Men jag är osäker på om det kommer hjälpa.
Hur har ni gjort? Har ni några tips?