Sidförflyttningar

E

ecila

Funderat en del på det här med att man inte rider skänkelvikning inom AR. Men när jag flyttar min häst från en liten volt till en större alltså ökar volten, för jag inte ut henne i skänkeelvikning då. Hon flyttar ju sig åt sidan ställd från rörelsriktningen:confused: , alltså jag flyttar henne undan för inner skänkel. Bara en fundering:). Flyttar jag henne sedan inåt, minskar volten så flyttar jag väl för ytter skänkel och har henne ställd i rörelseriktingen som i diagonalsluta, eller har jag gått och blivit helt förvirrad (inte omöjligt iofs)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sidförflyttningar

Hello!
Hm, då du utgår från en volt så borde hästen ta några steg i öppna ut från volten då du lägger till inner skänkeln. Böjd häst=öppna
ställd häst med rak kropp=skänkelvikning.
Så då du flyttar ut hästen får du en öppnaliknande rörelse som får inner bak närmre tyngdpunkten. Om hästen vore rak skulle den kliva förbi tyngdpunkten, vilket man inte brukar se poängen med i AR och skippa till förmån för skolorna.
 
Sv: Sidförflyttningar

OK, tack. Naturligtvis är det så:idea: hade snöat in för mycket på att hästen ska vara ställd i rörelseriktningen och tyckte att när jag ökade volten var hon ju ställd åt fel håll.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 148
Träning Hej på er!! Det här med att lära sig rida är en svår konst, och man blir ju aldrig "klar". Först tänkte jag när jag lärt mig att jobba...
Svar
16
· Visningar
5 558
Senast: Equilina
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 862
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 706
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp