Sidepull - lär mig!

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte testa att tömköra med sidepull. Men hur ser ett bra sidepull ut? Vad ska jag leta efter? Det verkar finnas lite olika utseenden och varianter :) Bilder är stort plus.

Sv: Sidepull - lär mig!

Det som är bäst är det hästen väljer. Varianten ovan brukar många hästar funka bra på.

Såg på en sida på facebook att den var en som sålde ett handsytt sidepull i ponnystorlek nämligen.

Jag har inte provat själv, men har förstått att ett alternativ är att helt enkelt sätta en remontnosgrimma lite högre upp, det ska tydligen ge samma effekt. Om inte annat kan man prova det för att se om hästen går bra på det, då är det kanske läge att byta till ett riktigt!

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
974
Senast: Shixle
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har grottat mig in i detta lite och har en stubben equisoft. Längden är som på bilderna men tänker spontant att själva gjorde borde...
Svar
14
· Visningar
656
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
424
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31